rnrnrn
درخواست برای ثبت اختراع اولین بارکد، تاریخچه بارکد

درخواست برای ثبت اختراع اولین بارکد، تاریخچه بارکد

  • mohammadi
  • |
  • 16 مارس 2024
  • |
  • بدون دیدگاه



 

بارکد اکنون در سراسر جهان وجود دارد و روزانه بیش از شش میلیارد بارکد در جهان اسکن می‌شود. این رمزگشایی برای ما قابلیت‌های بسیاری فراهم کرده است و به گونه‌ای جزئی از زندگی روزمره‌مان تبدیل شده است که امکان تصور یک دنیای بدون بارکد دیگر وجود ندارد.

داستان بارکد به سال ۱۹۴۹ برمی‌گردد، زمانی که جوزف وودلند و برنارد سیلور اولین بارکد را اختراع کردند و برای ثبت آن درخواست دادند. در آن زمان، این بارکد‌ها با استفاده از خطوط جفتی برای نمایش اعداد ساخته می‌شدند، اما شکل آن‌ها مانند بارکدهای امروزی نبود و بجای آن از دایره‌های متحدالمرکز با شعاع‌های مختلف استفاده می‌شد که به آن‌ها الگوی چشم گاو می‌گفتند.

اما وقتی تئودور اچ میمن، مهندس و فیزیکدان، در سال ۱۹۶۰ اولین لیزر کارآمد را ساخت، بارکدها از طریق این لیزرها قابل خواندن شدند و این موضوع باعث باز شدن بخت بارکدها شد.

سال ۱۹۶۷ هم زمانی بود که صنعت راه‌آهن سیستم “کارترک” را معرفی کرد، که اولین سیستم رسمی اسکن بارکد در جهان بود. این بارکدها برای شناسایی خودکار واگن‌های ریلی در زمان عبور از اسکنرها ساخته شدند، اما طرح آن‌ها بیشتر به شکل یک اثر هنری مدرن شباهت داشت تا بارکدهایی که امروزه مشاهده می‌شوند.

در اواخر دهه ۱۹۶۰، فروشگاه‌ها آزمایش‌های بارکد را آغاز کردند و انواع مختلف بارکدها استفاده شدند. اما صنعت خواربارفروشی در سال ۱۹۷۱ کمیته‌ای را تشکیل داد تا استانداردی برای ثبت داده‌ها و انتخاب نمادی که همه فروشگاه‌ها با آن موافقت کنند، تعیین کند.

بین سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۳، کمیته هفت فینالیست را بررسی کرد و در نهایت نماد “آی‌بی‌ام” به عنوان استاندارد صنعتی انتخاب شد. اولین بارکد جهانی برای محصولات فروشگاه مواد غذایی در تروی، اوهایو، در ۲۶ ژوئن ۱۹۷۴ اسکن شد.

مطلب پیشنهادی:   استقبال دانش‌بنیان‌ها از رویداد هفته اصفهان هوشمند

این نماد که توسط کمیته انتخاب شده بود، تاکنون قدرتمند است و بارکدهایی که امروزه استفاده می‌شوند، در اصل همان بارکدهایی هستند که در دهه ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ما در مرکز نوآوری و کارآفرینی تک آماده ارائه مشاوره تخصصی و ارائه خدمت ثبت اختراع هستیم.

 

 

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!