rnrnrn
دستیابی متخصصان به ٧٥ دانش فنی صنعت نفت

دستیابی متخصصان به ٧٥ دانش فنی صنعت نفت

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دستیابی متخصصان به ٧٥ دانش فنی صنعت نفتReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمعاون فناوری و بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت از دستیابی متخصصان این پژوهشگاه به ٧٥ فقره دانش فنی موردنیاز صنعت نفت و واگذاری آنها برای تولید محصول و تجاری‌سازی دانش‌ها خبر داد.

n

nبه گزارش شانا، محمود همتی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت با تکیه بر نیروهای توانمند خود توانسته است در بخش توسعه فناوری‌ها برخی از این دانش فنی‌ها را به مرحله تجاری‌سازی و فروش برساند.


————————————-

nمعاون فناوری و بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت، از ثبت ۱۲۹ اختراع داخلی در این پژوهشگاه در سال‌های اخیر خبر داد. وی افزود: در سال۹۰ تعداد اختراع‌های داخلی پژوهشگاه صنعت نفت، ۲۸ اختراع بوده که ارزیابی عملکرد همین سال پژوهشگاه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کسب رتبه نخست آن در سال ۹۲ انجامید. همتی درباره پروژه‌های مهم و تاثیرگذار پردیس بالادست این پژوهشگاه، گفت: در پردیس بالادست، پروژه‌های شاخصی مانند مطالعه جامع میدان‌ها، شناسایی هیدروکربورهای موجود در خلیج فارس و دریای عمان (مروارید خلیج‌فارس)، شناسایی و کشف هیدرات‌های گازی در دریای عمان و ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی در دست اجراست. وی، پروژه‌های شاخص پردیس پایین‌دست را اجرای دی‌ام‌سی در برخی از فازهای پارس‌جنوبی، توسعه ال‌ان‌جی با هدف دستیابی به دانش فنی و گازرسانی به مناطق دورافتاده، ساخت پالایشگاه‌های گاز و نفت تمام ایرانی، تولید صنعتی نانولوله‌های کربن و تولید گوگرد کشاورزی اعلام کرد. به گفته همتی، پروژه‌های شاخص پردیس انرژی و محیط‌زیست پژوهشگاه صنعت نفت شامل پاکسازی زیستی خاک‌های آلوده به لجن‌های نفتی در منطقه سیری، مشارکت در ایجاد جزیره سبز سیری، ارزیابی آلودگی‌ها و پساب‌های صنعتی پارس جنوبی و ساخت و نصب سامانه‌های کنترل پساب صنعتی و بهداشتی خطوط لوله و مخابرات است.

مطلب پیشنهادی:   پاسخ

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!