rnrnrn
راه‌اندازی ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی

راه‌اندازی ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 27 مارس 2024
  • |
  • بدون دیدگاه



راه‌اندازی ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی/ دانشکده‌های هوش مصنوعی و صنعت ساختمان در واحد تبریز تأسیس می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز از تأسیس ۱۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در واحدهای دانشگاهی این استان خبر داد.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی و مهارت محور اولویت دانشگاه آزاد اسلامی است و ما نیز در استان آذربایجان شرقی به این سمت حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تبریز از لحاظ پتانسیل صنایعی که در آن قرار دارد چه صنایع سنگین و چه صنایع مربوط به قطعه سازی، صنایع غذایی، صنعت چرم و کفش و… همگی به عنوان وضعیت موجود احصا شده و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد قرار است یک دانشگاه حل مساله و ماموریت گرا باشد اغلب ماموریت ها به این حوزه ها اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز افزود: در شمال شرق استان به دلیل وجود معادن بزرگ از جمله مس بخشی از تمرکز به روی مسائل معدنی است و به دلیل وجود شرایط خاص کشاورزی بخشی از ماموریت ها نیز به حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

جهت دریافت مشاوره کارآفرینی می توانید با ما تماس بگیرید.

رنجبران با اشاره به آغاز راه‌اندازی دانشکده‌های موضوعی خاطرنشان کرد: در حوزه فنی و مهندسی دانشکده های «هوش مصنوعی» و «صنعت ساختمان» را در واحد تبریز خواهیم داشت و برای شبستر و ایلیخچی هم دانشکده هوش مصنوعی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح پویش با صنایعی چون تراکتورسازی، خودروسازی سایپا و تعدادی از شرکت‌های خصوصی وارد قرارداد شده‌ایم که این قراردادها از نظر زمانی نامحدود هستند.

مطلب پیشنهادی:   ایران و پاکستان فعال سازی بازارچه‌های مرزی و تجارت تهاتر را تسریع می‌کنند

رنجبران با اشاره به بی‌اعتمادی شکل گرفته بین دو مجموعه صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه معتقد است صنایع ما اغلب وارداتی هستند و نگاه توسعه‌ای ندارند و از طرفی صنعت هم معتقد است دانشجویان در دانشگاه وارد فاز عملی و صنعتی نمی‌شوند و صرفا به موضوعات تئوریک می‌پردازند.

وی تصریح کرد: راهکار دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش است که بر اساس آن دانشجویان ما در فضای صنعت قرار میگیرند و هم بخشی از شهریه آنها و هم بخشی از نیاز صنایع تامین می‌شود.

جهت دریافت مشاوره کارآفرینی می توانید با ما تماس بگیرید.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!