rnrnrn
ساخت سنسورهای هوشمند خازنی در کشور

ساخت سنسورهای هوشمند خازنی در کشور

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت سنسورهای هوشمند خازنی در کشورReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nمحققان ایرانی موفق به ساخت سنسورهای خازنی با قابلیت تشخیص از پشت مانع شدند.

n

n

nبه گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سنسورهای خازنی نظیر دیگر سنسورهای غیر تماسی با نزدیک شدن به اشیاء خصوصا غیر فلزات خروجی سوئیچ ترانزیستور PNP و یا NPN می‌دهد.


————————————-

nبا نزدیک شدن اجسام به سنسور خازنی، دی الکتریک خازن تعبیه شده در سنسور تغییر پیدا کرده و مدار داخلی با مقایسه با مقدار مرجع یک خروجی باز یا بسته می‌دهد. از سنسور خازنی می‌توان به عنوان مولد پالس به منظور کنترل وضعیت برنامه ماشین‌آلات برای شمارنده‌ها و آ‌شکارسازی تقریبا تمام مواد فلزی و غیر فلزی استفاده کرد.

n

n

nبرای مثال در کنترل سطح مواد پودری یکی از پرکاربردترین سنسورها، سنسور خازنی است. سنسورهای خازنی در مدل‌های معکبی و استوانه‌یی تولید می‌شود و بسته به مکانیزم تولید و ابعاد می‌تواند در فواصل مختلف وجود اجسام را حس کند.

n

n

nمحمد سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت سازنده این سنسورها در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: سنسورهای هوشمند خازنی یکی از انواع سنسورهای خازنی هستند که برای سطح سنجی استفاده می‌شود و در صنایع در بخش اتوماسیون کاربرد زیادی دارد.

n

n

nوی افزود: از ویژگی‌های سنسورهای طراحی و ساخته شده، بازده گسترده ولتاژ ورودی در رنج متغیر ۸۴ تا ۲۰۴ ولت در ولتاژ AC و ۱۰۰ تا ۴۰۰ ولت برای DC است که این ویژگی در سنسورهای موجود در بازار وجود ندارد.

n

n

nبه گفته سالاری نسب، بازه گسترده ولتاژ موجب می‌شود که نوسانات برق هیچ گونه مشکلی برای سنسورها و در نتیجه دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که سنسور بر روی آنها نصب است ایجاد نکند.

مطلب پیشنهادی:   سالروز درگذشت مخترع دستگاه کپی

n

n

nوی در خصوص خروجی این سنسورهای خازنی خاطرنشان کرد: خروجی سنسورهای عمومی در حد میلی‌آمپر است در حالی که این سنسورها می‌توانند خروجی تا ۲۵۰ ولت/ ۷ آمپر را تامین کنند.

n

n

nسالاری نسب در پایان در خصوص قابلیت‌های این سنسورها اظهار کرد، تشخیص و تفکیک مواد مختلف، تشخیص مواد از پشت مانع (پلاستیک، شیشه و ..) عملکرد در محیط مایع و محیط گرد و غبار و قابلیت استفاده برای کنترل سطح مخازن در صنایع، سیلوها و … از جمله قابلیت‌های این سنسورهای خازنی‌اند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!