rnrnrn
ساخت هواپیما با سوخت ترکیبی برق

ساخت هواپیما با سوخت ترکیبی برق

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت هواپیما با سوخت ترکیبی برقReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n n

nساخت هواپیما با سوخت ترکیبی برق، جلبک و باد

n

nمهندسان درحال ساخت نخستین هواپیمای مسافربری هیبرید هستند که با ترکیب برق، سوخت زیستی ساخته شده از جلبک و باد کار می کند.

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، شرکت بزرگ هوافضای EADS و شرکت تولید کننده موتور رولز رویس در نظر دارد که یک هواپیمای مسافربری بسازد که می تواند ۷۵ درصد دی اکسید کمتر نسبت به هواپیماهای مدرن مسافربری تولید کند.

n

nپیشرانه این هواپیما شبیه به موتور هیبرید تویوتا پریوس کار می کند


————————————-

n.

n

nطراحان هواپیما برای ارتقای اسناد و مدارک خود مبنی بر فناوریهای سبز این صنعت در رقابتی سخت با یکدیگر هستند تا بتوانند اتکای این وسیله نقلیه را به سوخت نفت سفید متوقف کنند.

n

nکارشناسان نتیجه گیری کرده اند که بعید به نظر می رسد که هواپیماهای تمام الکتریک بیش از چند مسافر را جا به جا کنند. اگرچه این باور وجود دارد که یک سیستم هیبرید که در آن باطریها در طول پرواز به واسطه یک منبع دیگر انرژی شارژ می شوند می تواند هواپیماهای مسافربری را تقویت کرده تا آنها ۱۲۰ مسافر را به مدت ۲ ساعت جا به جا کنند.

n

nشرکت EADS از پروژه " E-Thrust" در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی کردند. پیشرانه این هواپیما از ۶ فن الکتریک تأمین می شود که در امتداد پشتی بالها قرار گرفته اند.

n

nیک موتور بزرگ که سوخت آن با سوخت زیستی تأمین می شود قدرت برق را تولید کرده و این برق در باطریهای بزرگی که در دماغه هواپیما وجود دارند ذخیره می شود.

مطلب پیشنهادی:   روش 6 كلاه را امتحان كنيد

n

nاحتمالا سوخت زیستی این هواپیما از میکروجلبکهایی تأمین می شوند که در دریاچه های کوچک و تالابها رشد می کنند و میزان هیروکرن آن ۸ برابر کمتر از نفت سفید است.

n

nوقتی که هواپیما بلند می شود، فن روی بالها قدرت را از باطری لیتیوم می کشد. موتور باطری را وقتی شارژ می کند که هواپیما به ارتفاع مناسب رسید و پس از آن به عنوان یک پشتیبان امنیتی کار می کند.

n

nمسئول تکنیکی شرکت EADS گفت که چنین هواپیمایی ظرف ۱۸ تا ۲۰ سال آینده در آسمانها مشاهده می شوند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!