rnrnrn
سینما و مالکیت فکری

سینما و مالکیت فکری

  • کارشناس طرح های توجیهی و کسب و کار
  • |
  • 26 آگوست 2021
  • |
  • بدون دیدگاه



به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آکادمی کانون پتنت معاونت علمی و فناوری این رویداد را برگزار می‌کند. رویدادی که با نقد و تحلیل فیلم جوی «joy» در قالب یک پنل در تلاش است بر لزوم اهمیت آگاهی مخترعان از مالکیت فکری تاکید کند و به چگونگی خلق ثروت از اختراع دست یابد.

حقوق مالکیت فکری ابزاری مهم و تاثیرگذار در تبدیل ایده به نوآوری است. عدم آگاهی صاحبان ایده از این حقوق ضررهایی را برای آنها به دنبال دارد. سیستم ثبت اختراع کمکی بزرگ برای هموار ساختن مسیر تبدیل ایده به بازار است.

در این راستا نیز کانون پتنت برنامه «سینما و مالکیت فکری» را در نظر گرفته است تا آشنایی مخاطبان با مالکیت فکری به صورت تاثیرگذاری انجام شود. چرا که سینما ابزاری قدرتمند برای نفوذ روی مخاطب و جذب او با زبان هنر است.

پس آشنایی با سرگذشت افرادی که با عدم استفاده از این سیستم آسیب دیده اند یا بهره مندی از آن برایشان باعث ایجاد ارزش افزوده و نجات کسب و کارشان شده اقدامی اثرگذار است و می تواند نقشی پررنگ در فرهنگسازی و ترویج حوزه مالکیت فکری داشته باشد.

سینما نیز بستری برای روایت داستان این موفقیت ها یا شکست ها شده است. روز جهانی سینما اولین برنامه آکادمی کانون پتنت برگزار می شود که در آن فیلم جوی «joy» با هدف ترویج مالکیت فکری نقد و تحلیل می شود.

زمان برگزاری این رویداد ۲۱ شهریور ماه سال جاری در مجتمع پلاتین تهران است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت کانون پتنت معاونت علمی و فناوری مراجعه کنند.

مطلب پیشنهادی:   اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (PTO) درخواست شرکت OpenAI برای ثبت کلمه GPT را که به معنی ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده مولد است، را رد کرده است.

همچنین در این پنل نقد و تحلیل این فیلم از منظر لزوم آگاهی مخترع از مفاهیم مالکیت فکری و فرصت های موجود در ایران، نقد آن از منظر قراردادهای مالکیت فکری و آسیب شناسی ساز و کار ایران در این زمینه و تحلیل فیلم از نگاه پتنت و آسیب شناسی ساز و کار ایران در این زمینه انجام می شود.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!