rnrnrn
شرکت های دانش بنیان پارک قزوین شش میلیون دلار صادرات داشتند

شرکت های دانش بنیان پارک قزوین شش میلیون دلار صادرات داشتند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



شرکت های دانش بنیان پارک قزوین شش میلیون دلار صادرات داشتندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

علی رجب پور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت: در مدت چهارسال فعالیت پارک علم و فنآوری از ایده های برتر حمایت شده تا بتوان آنها را تجاری سازی و عملیاتی کرد.

n


————————————-

n

وی افزود: در این مدت ۳۰۰ تا ۴۰۰ طرح بررسی و ایده های برتر معرفی شدند و ضمن صیانت از ایده های ارائه شده اسرار و رموز ابتکارات حفظ می شود.

n

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: فقط نباید به ایده ها ارزش داد بلکه از نگاه ما طرح ها و ایده هایی مطلوب است که بتواند اجرایی و تجاری شود و به بازار راه یابد و به سود اقتصادی هم منجر شود.

n

 

n

تدوین سند توسعه فنآوری نانو در قزوین

n

این مسئول یادآورشد: یک ماموریت مهم از سوی استاندار به پارک محول شده که تدوین سند توسعه فناوری نانو در استان قزوین است که دبیرخانه کارگروه آن در پارک ایجاد و احکام مسئولان آن صادر شده تا کار آغاز شود.

n

وی اضافه کرد: هدف از این کار ارتقاء رتبه فنآوری نانو در استان و افزایش تعداد طرح هایی است که بتواند در این حوزه تجاری شود.

n

رجب پور تصریح کرد: در حال تدوین این سند هستیم و بزودی برای تصویب به استانداری ارائه می شود تا پس از اصلاحات لازم توسط معاونت برنامه ریزی برای اجرا آماده شود.

n

این مسئول یادآورشد: این سند مشخص می کند در ۱۰ سال آینده در استان چه امکاناتی باید ایجاد شود و چه مراکز رشدی راه اندازی شود و از چه صنایعی حمایت خواهد شد و برای نمونه بحرانی مانند آب چگونه توسط فنآوری قابل حل شدن است.

مطلب پیشنهادی:   بدون شرح + تصاویر

n

رجب پور تصریح کرد: مذاکرات خوبی با ستاد توسعه نانو کشور انجام شده تا بتوانیم طرح حذف فلزات سنگین از آب را به کمک فنآوری نانو حل کنیم که امیدواریم با همکاری استانداری و سایر نهادهای ذیربط از کابرد فنآوری برای رفاه زندگی مردم بخوبی استفاده کنیم.

n

 

n

بررسی ۷۰ ایده نوین در استان قزوین

n

وی از بررسی ۷۰ ایده دانش بنیان در استان در سال گذشته خبرداد و گفت: از این طرح ها ۲۰ طرح پذیرش شد که مراحل تجاری سازی آنها آغاز شده است که امیدواریم در مدت سه سال به مرحله بهره برداری برسد.

n

رجب پور اظهارداشت: برای کمک به فعالان شرکت های دانش بنیان در دوره پیش رشد مبلغ ۹ میلیون تومان و در دوره سه ساله رشد مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در کمترین زمان داده می شود تا بتوان این طرح ها را تجاری کرد.

n

وی گفت: این تسهیلات پنج ساله است و برای رونق در فعالیت شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.

n

رجب پور یادآورشد: در پارک علم وفنآوری هر سه ماه یک بار فعالیت شرکت های دانش بنیان و ایده ها و طرح ها بررسی و رصد می شود تا اگر از مسیر اصلی خارج و یا کارها متوقف شد تصمیم مقتضی برای آنها گرفته شود.

n

صادرات شش میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان

n

رجب رپور در خصوص صادرات شرکت های دانش بنیان گفت: در سال گذشته شرکت های دانش بنیان تحت پوشش پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین بیش از شش میلیون دلار صادرات داشتند.

n

وی اضافه کرد: همچنین گردش مالی شرکت های دانش بنیان مرکز رشد دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و گردش مالی شرکت های مستقر در پارک ۲۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بود.

مطلب پیشنهادی:   درخشش مخترع یزدی در مسابقات بین‌المللی سوئیس

n

 

n

تقدیر از ۱۶ شرکت برتر

n

رئیس پارک علم وفنآوری امام خمینی قزوین یادآورشد: در هفته آینده از ۱۶ شرکت دانش بنیان برتر استان تجلیل خواهد شد که ۱۲ شرکت برتر در پارک مستقر هستند.

n

وی گفت: همچنین با حضور مسئولان کشوری بزودی مجمع خیرین حامی علم و دانش در استان قزوین تشکیل شده و کار خود را آغاز خواهد کرد.

n

رجب پور راه اندازی آزمایشی سایت شهرک علمی، تحقیقاتی پارک را از دیگر برنامه های امسال دانست.

n

 

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!