rnrnrn
شنل نامرئی زمانی تولید شد/ توانایی پنهان کردن رویدادها

شنل نامرئی زمانی تولید شد/ توانایی پنهان کردن رویدادها

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



شنل نامرئی زمانی تولید شد/ توانایی پنهان کردن رویدادهاReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

n

nدانشمندان یک شنل نامرئی زمانی ساختند که نور را خم می کند و حفره هایی در زمان ایجاد می کند که می تواند رویدادها را در یک جریان متوالی از نور پنهان کرد.

n

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، شنل زمانی که توسط محققان ارائه شده با دستکاری سرعت نور در فیبرهای نوری کار می کند به این معنا که هر تعاملی که در طول این حفره از زمان رخ می دهد قابل تشخیص نیست. به عبارت دیگر یک پرتو نور را می توان در مسیر خود دستکاری کرد


————————————-

n.

n

nمحققان نتایج تحقیقات خود را در مجله نیچر منتشر کرده اند.

n

nتحقیقاتی که سال گذشته روی یک شنل زمانی انجام شده بود نشان می داد که این شنل تنها می تواند رویدادهای کوتاه واحد را در زمان پنهان کند.

n

nاین تحقیقات با سایر شنلهای نامرئی متفاوت است، چرا که می تواند به جای اجسام سه بعدی رویدادهایی را در زمان پنهان کند؛ اما سایر تلاشها در این عرصه روی پنهان کردن اجسام متمرکز شده بودند.

n

nتیم این تحقیقات از دانشگاه پوردو از ایندیانا نشان داده است که می تواند رویدادهایی را در مسیر یک پرتو نور متوالی با ایجاد چند حفره در زمان پنهان کرد. محققان توانستند تقریبا نیمی از اطلاعاتی که در مسیر پرتو نور قرار داده شده بود را پنهان کنند.

n

nاین فرآیند همانطور که به نظر می آید به معنای پنهان کردن یک شی و یا یک شی از نظر است. این امر تنها برای فرکانسهای نور و صدا قابل انجام است. برای مثال پنهان کردن هواپیماهای جنگی به منظور عدم تشخیص آن توسط رادارهای دشمن.

مطلب پیشنهادی:   تولید آیینه قابل سوئیچ به شیشه با روشی جدید

n

nاندرو وینر یکی از نویسندگان این مقاله اظهار داشت: با استفاده از مولفه های تجاری ارتباطات راه دور که توسط سیگنالهای الکترونیک کنترل می شوند، توانستیم نور را به جلو حرکت دهیم. وقتی که یک نفر اطلاعات با سرعت بالا روی یک فیبر نوری در زیرساختهای کنونی ارسال می کند، در بسیاری از مواقع تنها صفر و یک ( رمز دو دوئی) است.

n

nوی اضافه کرد: در این سیستم ما می توانیم صفرها و یک ها را پنهان کنیم. این شنل منطقه ای فراهم می کند که در آن تغییر نور قابل مشاهده نیست.

n

nجورج گبور کارشناس فیزیک نور در دانشگاه کارولینای شمالی که در بخشی از این تحقیقات بوده با اشاره به این که این نتایج پیشرفت بزرگی در زمینه شنل زمانی است گفت : این فناوری شنل زمانی نامگذاری شده ولی در حقیقت زمان را دستکاری نمی کند، بلکه نور را تغییر می دهد.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!