rnrnrn
ضرورت توسعه دانش

ضرورت توسعه دانش

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ضرورت توسعه دانشReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

سومین نشست روسای بنیاد ملی نخبگان ۷ استان ساحلی کشور با دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی، در مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست مباحثی چون حمایت از طرح های دانش بنیان دریایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

n

 ”
————————————-

n

به گزارش مارین نیوز، محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با تاکید بر استقبال معاونت از طرح های دانش بنیان در حوزه دریا و صنایع دریایی گفت: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به دو شیوه از طرح های دریافتی از استان های ساحلی که توسعه این بخش را به همراه داشته باشد کمک می کند.

n

 

n

وی افزود: اگر طرح پیشنهادی از سوی استانداری هر استان مورد تایید قرار گیرد و متقاضی طرح و استانداری هر کدام ۳۰درصد بودجه لازم را تامین کنند، معاونت علمی و فناوری مابقی هزینه اجرای طرح را تامین خواهد کرد.

n

 

n

سیف با تاکید بر شناسایی هرچه سریع تر طرح های دانش بنیان دریایی از سوی بنیادهای ملی نخبگان استان های ساحلی کشور، گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان، بیشتر در پایتخت کشور متمرکز شده، بنابراین استفاده از این فرصت می تواند زمینه توسعه فناوری و به دنبال آن اشتغالزایی را برای استان های ساحلی کشور فراهم کند.

n

 

n

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی هدف اصلی حمایت معاونت از طرح های دانش بنیان را توسعه دانش فنی، تجاری سازی و اشتغالزایی خواند و گفت: بنیادهای ملی نخبگان استان های ساحلی باید توجه به مسائل دریایی را در الویت برنامه های خود قرار دهد.

مطلب پیشنهادی:   نصب و راه‌اندازی نخستین سامانه ضد تگرگ ایرانی/ تبدیل دانه‌های تگرگ به باران

n

 

n

وی در پایان تشکیل شورا یا کارگروه پژوهش در بنیاد های ملی نخبگان را از اقدامات مهم در این زمینه دانست و گفت: شناسایی نیازمندی های استان در حوزه دریا از طریق همفکری اعضای کارگروه پژوهشی می تواند مسیر درستی را در اختیار مجریان طرح قرار دهد چرا که از این طریق می توان تعریف درستی از پروژه به ارگان های ذینفع ارائه و هزینه مورد نیاز را تامین کرد.

n

 

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!