rnrnrn
عوامل اصلي انعطاف در کسب وکار

عوامل اصلي انعطاف در کسب وکار

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



عوامل اصلي انعطاف در کسب وکارReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nهر کارآفريني بر اساس نظرات شخصي و به کمک فن آوري يا روش هاي جديد، تغييراتي را در بازار ايجاد مي کند که متاسفانه بسياري از اين ايده ها در همان مراحل اجرايي به دليل عدم خلاقيت کافي با شکست مواجه مي شوند. به نظر مي رسد کارآفرينان بسيار خلاق مانند والت ديزني و استيو جابز توانسته اند از تمامي عوامل پيرامون خود به درستي استفاده کنند.
n    
n    
n   


————————————-

n    جفري هريس در کتاب جديد خود به نام «کارآفرينان منعطف» به نمونه هايي از ايده هاي قابل تغيير و توانايي هاي رهبري مي پردازد که افراد موفق را از ناموفق متمايز مي کند. بخشي از مطالعات وي که در اين مقاله به آنها اشاره شده براي اشخاصي که روياي کارآفريني را در سر مي پرورانند بسيار الهام بخش و مفيد است:
n    
n    1. همه کارها از اشخاص شروع مي شود:
n    به منظور ايجاد هر گونه تغييري در بازار يا جهان، نظرات بايد به خوبي اجرا شوند. افراد مقتدر طبق برنامه مناسب و تصميمات عملي نظرات را به درستي اجرا مي کنند. به همين دليل، سرمايه گذاران همواره به دنبال کارآفريناني هستند که از نظر شخصيتي داراي ثبات و پشتکار بوده و به دنبال تغيير وضع موجود هستند.
n    
n    2. در جست وجوي نوآوري هايي باشيد که به اختراعات منجر مي شوند:
n    همه ابتکارات به اختراع ختم نمي شود. طبق مطالعات اخيري که در دانشگاه MIT انجام گرفته است، تقريبا ده درصد از اختراعات ثبت شده داراي اهميت تجاري هستند و تنها کمتر از يک درصد، منشا تغييرات در آينده مي شوند. تمام کسب وکارهاي موفق با اختراع و نو آوري همراه هستند.
n    
n    3. يافتن سرمايه کافي براي ريسک مخاطره آميز:
n    تقريبا تمام کسب وکارهاي جديد به منظور ايجاد ثبات، نياز به منابع مالي خارج از سازمان دارند تا بتوانند هزينه هاي رقابت در مسير رشد خود را پوشش دهند. جهت موفقيت در ريسک مي بايست از سرمايه کافي و افراد با انگيزه و مجرب بهره برد.
n    
n    4. ايجاد مدل کسب وکار قوي و پايدار:
n    مدل کسب وکار، بيانگر جايگاه و ارزش شما در تجارت است. کسب وکارهاي فاقد مدل ممکن است عالي به نظر برسند اما ارزش چنداني ندارند. سعي کنيد با ارائه مدل هاي مناسب، خود را از رقيبان متمايز نماييد. مانند «فرد اسميت» که با تاسيس شرکت فدرال اکسپرس يا «اينگوار کامپراد» با تاسيس شرکت ايکيا چنين کردند.
n    
n    5. استفاده از تجربه پيشگامان:
n    اولين بودن در هر زمينه ايي داراي مزايايي است، اما اين موقعيت اغلب با خطر و هزينه بالاهمراه است. بنيان گذار شرکت خطوط هوايي جنوب غربي ( Southwest) در آمريکا، اولين فردي نبود که در زمينه کسب وکار هوايي شروع به فعاليت کرد؛ اما متوجه نياز مشتريان به کرايه ارزان تر براي مسيرهاي هوايي کوتاه تر و همچنين ارائه خدمات به مشتريان نمونه شد و اينگونه در صنعت هوايي، دگرگوني ايجاد کرد.
n    
n    6. شکست هم يک گزينه است:
n    راه اندازي هر کسب وکاري از نقطه صفر کار دشوار و پر مخاطره اي است. به آن معنا که، نوآوري هميشه خيلي عالي پيش نمي رود و در بسياري از مواقع موفقيت آميز نيست. کارآفرينان مجرب پس از هر شکست با شروع دوباره، از اشتباهات گذشته خود پند گرفته و با پشتکار، احتمال پيروزي در کسب وکارهاي آينده را افزايش مي دهند.
n    
n    7. دولت:
n    سياست هاي دولت، ابتکارات و مديريت، زمينه را براي رشد اقتصادي مهيا کرده و از طرفي منابع را جهت بهبود استاندارد هاي زندگي و فن آوري هاي نوين فراهم مي کند. کارآفرينان منعطف به جاي ناديده گرفتن و مبارزه با اين سياست ها، با توجه به علائم، اقدام به سرمايه گذاري مي کنند .
n    
n    8. ابتکار يا ديگر هيچ:
n    در دنيايي که ارتباطات از طريق اينترنت و شبکه هاي اجتماعي گسترده و در حال رشد صورت مي گيرد، اطلاعات به سرعت و نسبتا در همه سطوح در جريان است که همين قضيه سرعت ابتکارات جديد را تسريع مي بخشد. راکد بودن به معناي تسليم، انتخاب صحيحي نيست.
n    اين عوامل و زندگي افراد موفق نشان مي دهد تا چه اندازه شروع کسب وکار موفق و منعطف، دشوار است و بدون در نظر گرفتن مرزهاي جغرافيايي، قومي، سن يا جنسيت، به دفعات زياد، قابل اجرا و عملي است.
n    در حقيقت لازم است شروع کسب وکار با تمام چالش هايي که در دنيا مدرن وجود دارد، اتفاق بيفتد. بنابراين تا حدودي به تک تک افراد بستگي دارد تا فعاليت ها و توانايي هايشان را به منظور منعطف بودن ارزيابي کنند.

مطلب پیشنهادی:   دوره آموزشي توسعه كارآفريني

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۴-۲۲ ۱۵:۲۳:۱۹’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!