rnrnrn
توجه ويژه مسئولين به بهره برداري از اختراعات و ابتكارات نخبگان

توجه ويژه مسئولين به بهره برداري از اختراعات و ابتكارات نخبگان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



توجه ويژه مسئولين به بهره برداري از اختراعات و ابتكارات نخبگانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nنقدي: درهاي بازار را به روي دشمن ببنديم

n

nرئيس سازمان بسيج مستضعفين تحريم هاي دشمن را علت اصلي خودكفايي دانست و تصريح كرد: آغاز تحريم ها آغاز روند خودكفايي ما بوده و با امكانات، منابع و سرمايه انساني موجود در كشورمان اين ما هستيم كه بايد دشمن را تحريم كنيم و درهاي بازار را بر روي آنها ببنديم.


————————————-

n    سرتيپ محمدرضا نقدي در پانزدهمين جشنواره علمي دانش آموزان مبتكر، ممتاز و مخترع بسيجي كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار گرديد گفت: موفقيت هاي خود را در عرصه هاي گوناگون عليمي، سياسي، امنيتي مديون شهدا هستيم كه اسطوره هاي تاريخ هستند و درس مردانگي، ابتكار، خلاقيت و بصيرت را در دفتر همه آحاد ملت ثبت نمودند.
n    رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به كلام امام خميني كه فرمودند : « بسيج حقيقتي شبيه به افسانه هاست» بيان كرد: امروز نيز نوجوانان و جوانان بسيجي همچون رزمندگان جهاد دفاعي در عرصه جهاد علمي خوش درخشيده و با ايثار و فداكاري خويش مي كوشند تا با پيشرفت هاي علمي و فناوري بشريت را نجات بخشند.
n    وي با اشاره به رسالت بسيج در عرصه علمي تصريح كرد: ضمن توجه ويژه مسئولين به بهره برداري از اختراعات و ابتكارات نخبگان؛ يكي از رسالت هاي اصلي بسيج پيوند زحمات مخترعين به صنعت مي باشد تا حاصل اين ابتكارات در بازار در اختيار عموم قرار گيرد.
n    نقدي نقش بازار و صنعت را مهم برشمرده و ادامه داد: از بازار است كه خلاقيت ها ارزش گذاري شده و به ابتكار جوانان نخبه توجه خواهد شد و تكليف اصلي همگان اعم از نخبگان، دستگاه ها و مسئولين و بازاريان آن است كه علم را به ثروت تبديل كنند.
n    وي توجه به نياز بازار را براي بيان مسئله و انجام يك ابتكار از سوي نخبگان لازم دانسته و گفت: در صورتي كه بازار نياز كالارا بررسي نموده و بر اساس آن اختراعي انجام گيرد يقينا به نتيجه خواهد رسيد.
n    رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان تحريم هاي دشمن را علت اصلي خودكفايي دانسته و تصريح كرد: آغاز تحريم ها آغاز روند خودكفايي ما بوده و با امكانات، منابع و سرمايه انساني موجود در كشورمان اين ما هستيم كه بايد دشمن را تحريم كنيم و درهاي بازار را بر روي آنها ببنديم.
n    وي با خطاب قرار دادن نخبگان جوان بيان كرد: مخترعين و مبتكرين با انجام يك اختراع نبايد كار خود را تمام شده پندارند و منتظر مراجعه صنعت باشند بلكه اتمام يك اختراع زماني است كه يك مخترع با تمام توان وارد ميدان صنعت و بازار گرديده و براي به توليد و نتيجه رساندن اختراع خويش مبارزه نمايد.
n    رئيس سازمان بسيج مستضعفين رسالت مسئولين را خطير دانسته و گفت: مسئولين هم بايد تكليف خويش را انجام دهند و بدانند اگر از ظرفيت جوانان نخبه استفاده ننمايند دشمن از آنها سوء استفاده مي نمايد چون مخترعين نيز مي خواهند نتيجه كارشان به توليد برسد.
n    نقدي كه اين روزها توليد ملي را اصلي ترين سرفصل سخنراني هاي خويش قرار داده، با بيان مجدد حمايت از كار و سرمايه ايراني تاكيد كرد: نبايد منتظر تحريم ها ماند و بايستي با تمام توان توليد داخلي را ترويج نمود كه در تحقق اين امر بايد فرهنگ سازي كرده و بر آن اصرار ورزيد. براي اين كار نقش فرهنگيان و دانش آموزان عزيز در ترويج كالاي داخلي بسيار مهم مي باشد.
n    وي موفقيت هاي بي شمار كشورمان را در عرصه هاي علمي يادآوري نموده و بيان كرد: كشوري كه توانسته است ماهواره به آسمان بفرستد و بدون اتكا به بيگانگان اورانيوم را غني سازي نمايد نمي بايستي مصرف چادر بانوان يا تسبيح و سجاده خود را از مشركين وارد كشور نمايد در صورتي كه در علم شيمي و صنعت نساجي جزء برترين كشورهاي دنيا مي باشد.
n    رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به برگزاري نمايشگاه هاي علمي در كشورهاي خارجي و ارسال دعوت نامه هاي مكرر بيگانگان به نخبگان كشورمان گفت: آنها با برگزاري نمايشگاه و حضور نخبگان به همراه طرح ها و ابتكارات شان با اين اختراعات آشنا شده و بدون رعايت اصل امانتداري آن را براي احاطه بر كشورمان توليد مي نمايند بنابراين نخبگان غيرتمند ايراني بايد مراقب اين اقدام بيگانگان باشند.
n    در اين جشنواره يكصد هزار بسيجي از مدارس سراسر كشور ثبت نام كرده كه از اين تعداد ۱۳ هزار نفر به مرحله استاني راه يافته و پس از داوري ها و بررسي هاي علمي ۲۴۰ نخبه در مرحله كشوري حضور يافتند

مطلب پیشنهادی:   اثرات اختراعات عرضه شده بر روی میزان کیفیت محصولات تولیدی

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۴-۲۲ ۱۵:۲۳:۱۷’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!