rnrnrn
محققان ايراني كامل ترين نسل روبات خانگي را ساختند

محققان ايراني كامل ترين نسل روبات خانگي را ساختند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



محققان ايراني كامل ترين نسل روبات خانگي را ساختندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nبه گزارش ستاد اطلاع رساني كميته ملي ربوكاپ ايران،امير علي پاسدار در خصوص مسابقات جهاني ربوكاپ تركيه ۲۰۱۱ اظهار داشت: در ليگ ربات خانگي مسابقات جهاني كه از سال ۲۰۰۷ راه اندازي شده است ۷ تيم به مرحله نيمه نهايي و از بين آنها ۵ تيم به مرحله نهايي راه پيدا مي كنند.
nوي ابراز اميدواري كرد تيم mrl در مسابقات جهاني روبوكاپ تركيه ، جزو پنج تيم نهايي مسابقات انتخاب شود.


————————————-

n

nوي اظهار داشت: با توجه به تغييراتي كه در روبات خود به وجود آورده ايم اميدواريم جزو تيم هاي برتر دنيا قرار بگيريم و حتي مي توانيم به عنوان يكي از ۳ تيم برتر دنيا معرفي شويم.
nسرپرست الكترونيك روبات خانگي mrl افزود : از سال اول راه اندازي روبات خانگي، mrl ، چهار روبات متفاوت از هم را در مركز تحقيقات مكاترونيك (mrl) دانشگاه آزاد اسلامي قزوين طراحي و ساخته است و درحال حاضر روبات robina آخرين نسل از روبات خانگي ساخته شده شده است.
nوي افزود: ۲ دوربين اسكنري براي عمق سنجي اشياء و افراد و يك دوربين براي ديدن اشياء پايين ربات كه بر روي بازوي ربات نصب شده و سومين تغيير يك ميكروفن است كه تمام فرمانها را از طريق صوت به روبات منتقل مي كند و روبات به صورت هوشمند ، دستورات را تجزيه و تحليل مي كند و وظايف محوله را انجام مي دهد.
nوي اظهار داشت: البته نصب ۲ كامپيوتر صنعتي و لپ تاپ نيز از ديگر تغييرات انجام شده در اين ربات است چرا كه با پيشرفت هاي روبات و ارتقا سطح هوشمندي آن نياز به حل پيچيده تري از فرامين توسط روبات بود به همين دليل ۲ كامپيوتر در روبات نصب كرده ايم.
nپاسدار تصريح كرد: براي مسابقات جهاني ربوكاپ تركيه ۲۰۱۱ ، ايجاد قابليت لبخندزدن روبات ، ارتقاي كيفيت دوربين ها ، تغييرات در بازوهاي روبات براي بهبود در انجام حركات ، تقويت سيستم حركتي روبات و زيبا كردن چهره روبات را نيز در روبات انجام داده ايم.
nوي خاطر نشان كرد: همچنين بر روي درك روبات نيز كار كرده ايم . چرا كه قبلا روبات فقط كلمات را مي فهميد اما در حال حاضر با برنامه ريزي هايي كه انجام داده ايم توانايي درك جملات را نيز دارد.
nبه گفته پاسدار البته تا شروع مسابقات ارتقاي درجه حركتي بازوها از ۴ درجه به ۶ درجه را نيز در دستور كار داريم كه تا قبل از شروع مسابقات اين تغييرات را هم صورت خواهيم داد.
nمسابقات جهاني روبوكاپ تركيه با حضور تيم هاي مطرح جهان و ۴۰ تيم از كشورمان از ۱۴ تيرماه به مدت يك هفته در استانبول تركيه برگزار مي شود.

مطلب پیشنهادی:   الزامات تجاری‌سازی تحقیقات و فناوری در کشور

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!