rnrnrn
نمايشگاه علم تا عمل در هفته دولت برگزار مي شود

نمايشگاه علم تا عمل در هفته دولت برگزار مي شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



نمايشگاه علم تا عمل در هفته دولت برگزار مي شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n'نسرين سلطانخواه' روز شنبه در مراسم توديع و معارفه معاون فناوري و نوآوري و معاون امور بين الملل و انتقال فناوري معاونت علمي ريس جمهور در بنياد ملي نخبگان استان تهران اظهار داشت: بيش از ۲ هزار طرح نوآورانه كوچك با راه اندازي كانون هاي دانش و صنعت از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري حمايت شده است.

n

n


————————————-

n

nوي افزود: همچنين حمايت ستادهاي فناوري هاي راهبردي معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري موجب ايجاد بيش از ۲۰۰ طرح نوآورانه در حد متوسط شده است.
nرييس بنياد ملي نخبگان خاطرنشان كرد: بايد در عرصه ديپلماسي علمي فناوري تحركت جدي ايجاد شود و همانطور كه ديپلماسي سياسي در روابط بين الملل به كار گرفته مي شود ديپلماسي علمي نيز بايد در روابط بين الملل تقويت شود.
nوي افزود: معاونت علمي فناوري رياست جمهوري به منظور فعاليت در ديپلماسي فناوري، معاونت امور بين الملل و انتقال فناوري را راه اندازي كرده است.
nسلطانخواه با اشاره به اهداي هديه هاي فناورانه رييس جمهور به همتايان خود در ديگر كشور ها اظهارداشت: اهداي هديه هاي فناورانه به منزله ايجاد يك ديپلماسي فناورانه بود و اين حركت به فعاليت هاي مسوولان كشور سمت و سو مي بخشيد.
nوي افزود: در اين راستا معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري فهرست هداياي نوآورانه براي اهدا به كشورهاي جهان را به رياست جمهوري اعلام كرد و در اين راستا دكتر احمدي نژاد يك هواپيماي ۴ نفره مسافربري را به كشور تركمنستان اهدا كرده است و همچنين زمينه را براي مبادله فناوري از داخل به خارج از كشور فراهم مي كند.
nوي خاطرنشان كرد: تاكنون تجربه عملي موفق در روابط بين‌الملل در بخش علم و فناوري در كشور وجود نداشته است البته دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه‌هاي فراواني با دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي خارج از كشور امضاء كرده‌اند اما اينكه چقدر از اين تفاهم‌نامه‌ها به مرحله اجرا رسيده است مشخص نيست؛ از اين رو به دنبال اين هستيم كه معاونت امور بين‌الملل و انتقال فناوري‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در اين زمينه الگويي موفق را ارايه كند.

مطلب پیشنهادی:   اسکیت بردی که به اسکوتر هم تبدیل می‌شود + عکس

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!