rnrnrn
مرکز داوری و حل اختلافات شرکتهای دانش بنیان راه اندازی می‌شود

مرکز داوری و حل اختلافات شرکتهای دانش بنیان راه اندازی می‌شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مرکز داوری و حل اختلافات شرکتهای دانش بنیان راه اندازی می‌شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

nرییس پارک علم و فناوری پردیس از اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز داوری و حل اختلافات شرکتهای دانش بنیان از قوه قضاییه خبر داد.

n

n، مهندس صفاری‌نیا که در یازدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس سخن می‌گفت در ارائه گزارش عملکرد یک ساله پارک گفت: در حال حاضر ۱۳۳ شرکت در پارک مشغول به فعالیت می‌باشند و در سال جاری نیز ۶۵ درخواست برای شرکت‌های تملیکی و استیجاری و ۳۸ درخواست برای مراکز رشد به پارک علم و فناوری پردیس ارائه شده است


————————————-

n.

n

n

nوی بیشتر شرکتهای فعال در پارک علم و فناوری پردیس را مربوط به الکترونیک و تجهیزات پزشکی و پس از آن به ترتیب مکانیک، IT، زیست فناوری، ICT و نفت و گاز عنوان کرد.

n

n

nصفاری نیا با اشاره به فعالیت هزار و ۸۵۰ نفر در پارک، مجموعه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت‌های پارک علم و فناوری پردیس طی سال گذشته را بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: در سال ۹۱، ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید توسط شرکت‌ها صورت گرفته است و سود شرکت‌ها ۷۵ درصد بوده است.

n

n

nوی اضافه کرد: همچنین حجم محصولات شرکتهای دانش بنیان در سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

n

n

nبه گفته صفاری نیا همچنین در سال گذشته ۴۵ میلیون دلار صادرات فناوری توسط ۱۶ شرکت با ۲۳ محصول صورت گرفته است.

n

n

nوی در خصوص جذب و تبادل دانش فنی توسط شرکت‌ها نیز گفت: در سال گذشته ۱۶ شرکت با ۱۸ کشور خارجی همکاری مشترک داشتند که ارزش مالی این همکاری‌ها بالغ بر ۸۵ میلیون دلاربوده است. همچنین ۱۰ شرکت نیز دریافت کننده فناوری از شرکتهای خارجی بوده اند.

مطلب پیشنهادی:   موفقیت محققان کشور در بومی‌سازی تعمیرات اساسی کمپرسورهای سانتریفیوژ

n

n

nصفاری نیا در خصوص همکاری‌هایی که شرکتها با دانشگاه‌ها داشته‌اند، گفت: در این رابطه ۲۷ طرح دانشگاهی توسط ۱۹ شرکت تجاری سازی شده است.

n

n

nوی با بیان این که سال گذشته ۱۰۲ فارغ‌التحصیل جذب شرکتهای دانش بنیان پارک علم وفناوری پردیس شده‌اند، تصریح کرد: همچنین ۶۱ استاد دانشگاه نیز در ۲۲ شرکت فعالیت دارند.

n

n

nبه گفته صفاری نیا طی یک سال اخیر ۱۰۲ محصول جدید توسط شرکت‌ها تولید شده است که ۳۸ محصول آن ارتقاء یافته است.

n

n

nبه گفته وی ۱۹ پتنت جدید نیز توسط شرکتها ثبت شده است که چهار پتنت خارجی بوده است.

n

n

nصفاری‌نیا اعلام کرد در یک سال گذشته این شرکتها هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده اند و ۹۴ مجوز و پروانه جدید توسط شرکتها در یک سال اخیر دریافت شده است.

n

n

nوی در ادامه از حضور پارک علم و فناوری پردیس در چهار نمایشگاه بین‌المللی در اردن، روسیه، لبنان و آلمان در یک سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی یک سال گذشته همچنین ۲۸ هیات خارجی از پارک پردیس بازدید داشته اند.

n

n

nصفاری نیا با بیان این که آماده‌سازی فاز ۲ پارک آغاز شده است یکی از مشکلات موجود در پارک را مشکل برق عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم که ظرفیت برق پارک را توسعه دهیم.

n

n

nوی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی مجتمع تجاری سازی و فن بازار تصریح کرد: همچنین ساختمان کارگاه فن‌آفرینی ۳۵ درصد رشد داشته است.

n

n

nصفاری نیا در ادامه سخنانش با بیان این که تاکنون در حوزه علم و فناوری پارک پردیس نهاد دادرسی وجود نداشته است تصریح کرد: در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته مجوز راه‌اندازی مرکز داوری و حل اختلافات از شرکتهای دانش بنیان از قوه قضاییه اخذ شده است.

مطلب پیشنهادی:   ربات کود پاش اختراع شد

n

n

nوی با اشاره به ایجاد دبیرخانه جایزه بین‌المللی علم و فناوری پیامبر اعظم(ص) گفت: این جایزه در سه رشته به دانشمندان برگزیده کشورهای اسلامی و همچنین به یک دانشمند برتر مسلمان جهان اعطا می‌شود که مراسم اعطای نخستین دوره جایزه سال آینده همزمان با میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) برگزار خواهد شد

n

nمنبع ایسنا.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!