rnrnrn
مقالات ISI ؛ افتخار آفرینی برای کشور یا خدمت به بیگانگان؟

مقالات ISI ؛ افتخار آفرینی برای کشور یا خدمت به بیگانگان؟

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مقالات ISI ؛ افتخار آفرینی برای کشور یا خدمت به بیگانگان؟Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nسردار نقدي در جمع اقشار دانش‌ورز بسيج بیان کرد.

n

nرئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: متأسفانه بسياري از مقالاتي كه به ISI ارائه مي‌شوند به‎جاي رفع نيازهاي علمي و صنعتي كشور معادلات موشك‌هايي را كه قرار است بر سر مردم فلسطين فرود بيايد، حل مي‌كند.

n

nسردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جمع اقشار دانش‌ورز بسيج در استان كرمان با اشاره به پيشرفت‌هاي عظيم علمي و صنعتي جمهوري اسلامي، گفت: اين مسئله كه امروز سرعت پيشرفت علمي جمهوري اسلامي سيزده برابر متوسط جهاني است دستاورد بسيار بزرگي است و كسب اين افتخار در شرايطي است كه توليدات علمي حوزه علميه در محاسبات مراكز جهاني جايي ندارد، اما واضح است كه نيازها و انتظارات انقلاب اسلامي از ما بسيار فراتر از اينهاست.

————————————-

n

n
nوي افزود: مردم جهان از ما انتظار دارند كه الگوي مدون و تئوريزه شده انقلاب اسلامي را به آنها ارائه كنيم. اگر مردم مصر، يمن و بحرين به پيروزي رسيدند چه الگوي مدوني براي ارائه به آنها داريم؟
n
nرئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به هم‌انديشي‌هاي الگوي پيشرفت ايران اسلامي در محضر رهبر انقلاب اظهار داشت: اينكه رهبر معظم انقلاب شخصا وارد اين ميدان شده است و در خصوص تدوين الگوي اسلامي ايراني پيشرفت با علما و دانشمندان جلسه مي‌گذارند حكايت از يك كار زمين مانده عظيم دارد تا جاييكه لازم شده است شخص رهبر عزيز انقلاب به عنوان فرمانده و هدايتگر اين مسئله مهم وارد ميدان شوند.
n
nنقدي با انتقاد از متون غرب زده علوم انساني در كشور تصريح كرد: براي نمونه كافي است به رشته علوم سياسي نگاهي بيندازيم. آيا دانشجوي علوم سياسي ما مبتني بر تفكرات امام(ره) تربيت شده و مي‌تواند با استكبار جهاني مقابله كند يا همواره در برابر غرب احساس سرشكستگي و شرمندگي مي‌كند؟ بايد اين سؤال بسيار مهم را از خود بپرسم كه چرا خط پيروز شده انقلاب اسلامي به صورت تئوريزه شده در كتب درسي رشته علوم سياسي جايي ندارد؟
n
nوي در خصوص آسيب شناسي علوم ابزاري و تجربي خاطرنشان كرد: متأسفانه در بسياري از موارد دانشجويان و دانشگاه‌هاي ما به طور ناخواسته و نادانسته مشغول حل مسائل ابرقدرتها هستند بايد به اين مسئله توجه كنيم كه مقالاتي كه به ISI ارائه مي‌دهيم چقدر مسائل ابرقدرتها را حل مي‌كند. متأسفانه بسياري از مقالاتي كه به ISI ارائه مي‌شوند به جاي رفع نيازهاي علمي و صنعتي كشور معادلات موشك‌هايي را كه قرار است بر سر مردم فلسطين فرود بيايد را حل مي‌كند.
n
nرئيس سازمان بسيج مستضعفين عدم تحقق صحيح وحدت حوزه و دانشگاه را يكي ديگر از آسيب‌هاي نهضت علمي كشور برشمرد و گفت: وحدت حوزه دانشگاه تنها در كنار هم نشستن نيست اينكه امروز اين دو قشر يكديگر را تكفير نمي‌كنند و به هم اتهام تحجر و عقب ماندگي نمي‌زنند به هيچ وجه كافي نيست و اين معناي وحدت حوزه و دانشگاه را نمي‌دهد بلكه وحدت حوزه و دانشگاه به معناي وحدت در نظريه پردازي و نگاه به مسائل اساسي بشر است.

مطلب پیشنهادی:   چالشهای تولید واشتغال در فناوری اطلاعات/ایجاد ۱۰هزار شغل در یکسال

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۱-۰۵-۲۵ ۱۰:۲۸:۵۱’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!