rnrnrn
نامگذاری یکی از میادین مهم شهرهای استان البرز به نام «نخبه»

نامگذاری یکی از میادین مهم شهرهای استان البرز به نام «نخبه»

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



نامگذاری یکی از میادین مهم شهرهای استان البرز به نام «نخبه»Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئیس بنیاد نخبگان استان البرز به شهرداران استان البرز به ویژه شهردار مرکزی کرج پیشنهاد کرد به پاس سال ها خدمت صادقانه و بدون چشم داشت نخبگان کشور در راه اعتلای میهن اسلامی یکی از میادین مهم شهرها را به نام وزین «نخبه» نامگذاری کنند.

————————————-

nحسینعلی علیخانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه «برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان هدف اصلی راه اندازی بنیاد ملی نخبگان است.» ادامه داد: همچنین وظیفه داریم در راستای جذب، حفظ و بکارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقا تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم انداز کشور درافق ۱۴۰۴ تلاش کنیم و تاکنون به دستاوردهای مطلوبی نیز رسیده ایم.

n

nاین مسئول از شوراهای اسلامی و شهرداران استان البرز برای همکاری بیشتر با بنیاد نخبگان استان البرز دعوت کرد و گفت: شهرهای استان از مشکلات عدیده ای در حوزه حمل و نقل شهری، ساخت و سازهای غیر مجاز، شهرسازی و معماری، زیبایی شهری، فاضلاب شهری و … رنج می برند که بنیاد نخبگان استان البرز آمادگی دارد با انعقاد تفاهم نامه با مدیریت های شهری زمینه لازم را برای آغاز فصل جدیدی از همکاری های نخبگان و مخترعان با شهرداری ها ایجاد نماید که انشاالله ثمرات خیر آن متوجه مردم فهیم استان البرز می شود.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان البرز با تشکر از تلاش های صمیمانه مهندس عیسی فرهادی، استاندار البرز و آقای امیر یزدی معاونت توسعه منابع نیروی انسانی استانداری البرز و نگاه مثبت دکتر سلطانخواه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی دفتر استانی بنیاد ملی نخبگان در البرز، اظهارامیدواری کرد این بنیاد در عمل به وظایف محوله موفق باشد و رضایت مسئولان استانی و کشوری را تامین نماید.

مطلب پیشنهادی:   تاکسی‌ها تا سال 2017 فضانوردان را به ایستگاه فضایی می‌رسانند

n

nدکتر علیخانی همچنین از برگزاری آخرین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره منطقه ای اختراعات البرز خبر داد و گفت: در این نشست به بررسی آخرین وضعیت کارها پرداخته شد و وظایف هر یک از کمیته ها باری دیگر مورد واکاوی قرار گرفت.

n

nوی عنوان کرد: به حمد و توفیق الهی، این جشنواره طی روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه آینده (۲۷، ۲۸ و ۲۹ تیر ماه) در محل سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار می گردد و در روز گشایش یا اختتامیه، تمیر یادبود جشنواره نیز با دستان معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری رو نمایی می گردد.

n

nدکتر علیخانی، تعداد راه یافتگان به بخش داوری جشنواره را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و در خصوص جوایز نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته محدودیتی برای نفرات برگزیده وجود ندارد و هر تعداد اختراع که توسط هیات داوران که ۱۵ نفر از اساتید برجسته دانشگاه ها هستند، به عنوان اثر برگزیده معرفی گردد، از تسهیلات ویژه مخترعین سطح سه بنیاد ملی نخبگان بهر مند می گردد.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان البرز بیان داشت: اعطای تسهیلات بلاعوض پژوهانه ۱۰ تا ۵۰ میلیون ریالی، تسهیلات نظام وظیفه و اعطای وام خودرو، خرید کالا و قرض الحسنه تسهیلاتی است که به نفرات برگزیده اهدا می شود.

n

nعلیخانی همچنین از برپایی نمایشگاه تجاری سازی اختراعات در حاشیه جشنواره خبر داد و گفت: در این نمایشگاه غرفه هایی در اختیار مخترعان قرار می گیرد تا آثار خود را در معرض نمایش و دید عموم قرار دهند و در صورت امکان برای تولید انبوه یا فروش امتیاز اختراع خود با سرمایه گذاران بخش خصوصی و علاقه مندان وارد مذاکره شوند.

مطلب پیشنهادی:   اختراع کارتریج‌های نامرئی در ایران

n

nوی در خصوص ترکیب مخترعان شرکت کننده در جشنواره نیز گفت: مخترعانی از استانهای تهران، البرز و قزوین در جشنواره منطقه ای اختراعات البرز شرکت می کنند که بیشترین شرکت کنندگان مربوط به تهران است.

n

nیادآور می شود جشنواره منطقه ای اختراعات البرز ۲۷ تا ۲۹ تیر ماه جاری در محل سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با حضور مخترعانی از استان های تهران، البرز و قزوین به میزبانی بنیاد نخبگان استان البرز برگزار می شود.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۷-۱۴ ۱۴:۵۷:۳۱’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!