rnrnrn
پرداخت تسهيلات به نخبگان تا سقف ۳۰۰ ميليون ريال

پرداخت تسهيلات به نخبگان تا سقف ۳۰۰ ميليون ريال

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



پرداخت تسهيلات به نخبگان تا سقف 300 ميليون ريالReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان تا کنون افزون بر ۲۰ میلیارد ریال درآمدزایی كرده‌اند.

n

nبه گزارش خبرنگار فناوري ايسنا خداداد پیرعلی اظهار كرد: دفتر بنیاد ملي نخبگان در استان چهار محال و بختياري فعالیت رسمي خود را از سال ۸۹ با هدف شناسایی نخبگان، حمایت و هدایت معنوی و مالی نخبگان و بکارگیری و جذب نخبگان در بخشهاي مختلف آغاز کرد.

————————————-

nوی با بیان اینکه بنیاد نخبگان یک بنیاد فرا وزارتی است، گفت: در حال حاضر ۱۳۰ نخبه و مخترع در استان چهار محال و بختياري به عضویت بنیاد نخبگان درآمده‌اند که از این تعداد تاکنون ۲۲ نخبه برگزیده در جشنواره‌های مختلف، هشت دانش‌آموخته برتر، ۱۲ برگزیده آزمون سراسری، ۴۶ برگزیده المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی و یک نفر برگزیده مسابقات قرآنی است.

n

nوي با اشاره به میزان تسهیلات اعطایی به نخبگان استان چهار محال و بختياري گفت: تسهیلات پرداختی به نخبگان شامل استفاده از تسهیلات مالی تا تسهیلات نظام وظیفه است، به طوری که به مخترعان سطح سه افزون بر ۳۰ میلیون ریال اعتبار در قالب هدیه پرداخت می‌‎شود.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی به نخبگان سطح دو و پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی به نخبگان سطح یک از دیگر تسهیلات پرداختی به مخترعان و نخبگان این استان محسوب می‌شود.

n

nوی از افزایش سطح تسهیلات پرداختی به نخبگان استان خبر داد و گفت: در سال‌ جاری میزان تسهیلات پرداختی به نخبگان سطح سه تا سقف ۵۰ میلیون ریال قابل افزایش است.

مطلب پیشنهادی:   اختراع دستگاه سنجش رطویت خاک برای نخستین بار در ایران

n

nپيرعلی معرفی نخبگان به پارک علم و فناوری را از دیگر اقدامات حمایتی از نخبگان استان برشمرد و گفت: با معرفی نخبگان به پارک علم و فناوری مسیر تجاری‌سازی ایده شخص نخبه فراهم خواهد شد، به طوری که تاکنون دو نفر از نخبگان استان موفق شده‌اند اختراع‌ خود را که شامل اختراع دستگاه بیل بردار به منظور انتقال علوفه از سطح مزرعه به سطح تراکتور و همچنین دستگاه پوست‌کن گردو و بادام است را به مرحله تجاری‌سازی نزدیک سازند.

n

nوی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان گفت: اشتغالزایی شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد اصلی این بنیاد است؛ بطوریکه تاکنون شرکت‌های دانش‌بنیان استان افزون بر ۲۰ میلیارد ریال درآمدزایی داشته است.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۵-۰۲ ۱۴:۵۰:۰۲’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!