rnrnrn
اپل و سامسونگ برای حل و فصل مناقشات حق تبت اختراع پای میز مذاکره می‌نشینند

اپل و سامسونگ برای حل و فصل مناقشات حق تبت اختراع پای میز مذاکره می‌نشینند

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اپل و سامسونگ برای حل و فصل مناقشات حق تبت اختراع پای میز مذاکره می‌نشینندReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
nملاقات مدیران اجرایی دو غول تکنولوژی برای حل و فصل اختلافاتی که تاکنون ۵۰ پرونده را در ۱۰ کشور جهان به جریان انداخته است، ۲۱ و ۲۲ ماه می انجام می‌شود. 

n

n

nطبق پستی که فلوریان مولر در ویلاگ تخصصی Foss Patents زده بود، مذاکرات تیم کوک و چوی هی سونگ در دادگاه سانفرانسیسکو و تحت نظارت قاضی جوزف اسپرو انجام می‌شود.

n

n


————————————-

n

nآن طور که مولر نوشته قاضی اسپرو به این دلیل برای هدایت این مذاکره انتخاب شده است که هیچ نفع شخصی در این مناقشات ندارد و تاکنون درگیر دعواهای قانونی این دو کمپانی نبوده است.

n

nاسپرو از دو طرف خواسته است که تا ۹ می بیانیه‌ای را به او تحویل دهند که شامل ارزیابی منصفانه‌ای از ادعاها و دفاعیه‌های‌شان است. مولر در پستش نوشت: من تصور می کنم که این امید واهی است زیرا هیچ گاه دو طرف دعوا حاضر نشده اند بگویند ادعاهای‌شان به لحاظ قانونی ضعیف است.

n

nروسای دو کمپانی و وکلای‌شان در تلاشند تا راه حلی برای مناقشات حق تبت اختراع بیابند مناقشانی که در آپریل ۲۰۱۱ و از جایی شروع شد که اپل سامسونگ را به کپی برداری کورکورانه از آی پد و آی فون در طراحی تبلت ها و موبایل های سری گلکسی اش، متهم کرد.

n

nمتعاقبا ساموسونگ هم بی کار ننشست و با این ادعا که کمپانی کوپرتینوی آی فون ۱۰ مورد از حق ثبت اختراع های او را نفض کرده است به صورت قانونی به دعوای اپل عکس العمل نشان داد.

n

nاز آن به بعد پرونده های حقوقی بین این دو شرکت در سرتاسر جهان به جریان افتاد – نزدیک به ۵۰ پرونده در ۱۰ کشور جهان تا به امروز!

n

nدر عین حال هیچ یک از این دو کمپانی نمی‌خواهند ماجرا بیش از این ادامه یابد. اخیرا به نظر می رسد که رئیس اپل، تیم کوک هم مشتاق است تا دعواها هر چه سریعتر خاتمه پیدا کند زیرا در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران هنگامی که در حال رفتن به یکی از دادگاه‌های مربوط به کمپانی‌اش بود گفت که از این نوع دادخواهی‌ها متنفر است و مذاکره و سازش را به جنگ و دعوا ترجیح می‌دهد.

n

nاین طور که به نظر می‌رسد رویکرد رئیس کنونی اپل در تضاد کامل با نظر استیو جابز است که به نویسنده زندگی نامه خود گفته بود با حرارت تمام تا جایی که رقیبش پی به اشتباه خود ببرد این دعوا را دنبال خواهد کرد.

n

nهم اکنون باور این که روسای این دو کمپانی بر سر میز سازش بنشینند و این دعواها را خاتمه دهند کمی مشکل به نظر می‌رسد اما می‌تواند برای خاتمه این بحث‌ها که ضرر‌های آن هیچ یک از دو کمپانی را بی‌نصیب نخواهد گذاشت، شروع خوبی باشد.

مطلب پیشنهادی:   نامگذاری یکی از میادین مهم شهرهای استان البرز به نام «نخبه»
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!