rnrnrn
یک مدل بازاریابی معروف است که میزان سودآوری و نسبت بازدهی کسب و کار به سرمایه اولیه را بر اساس پنج فاکتور رقابتی، مشخص میکند. با این فاکتورها میتوان محیط رقابت و تجاری اطراف خود را شناسایی و تحلیل کرد و نقاط ضعف و قوت خود را شناخت.
تعداد رقبا، تنوع محصولات، هزینهی تبلیغات، تنوع و ابعاد رقبا، قوانین دولتی و بسیاری از عوامل دیگر بر شدت رقابت بازار تاثیر میگذارد.
۱٫ خطر رقابت از رقبای جدید ورودی به بازار
۲٫ خطر رقابت از رقبای موجود در بازار
۳٫ تاثیر قدرت تامین کنندگان بر شرکت
۴٫ تاثیر پایان دهندگان بر شرکت و بازار
۵٫ تاثیر رفتار مشتریان بر شرکت
با استفاده از این تحلیل، شرکت میتواند:
۱٫ موارد مزیت و ضعف خود و رقبای خود را پیدا نموده
۲٫ ریسک های بازار را کنترل کرده و راهکار برای کاهش آنها ارائه دهد
۳٫ قدرت در فرایند برندینگ و نقطه تعادل بازار را یافته
۴٫ بهینه سازی بازاریابی و ایجاد استراتژی بازاریابی
تحلیل پورتر به شما کمک میکند تا با مدیریت مناسب برای بازاریابی، افزایش فروش و کاهش هزینههای تولید برای شرکت خود به دست آورید. به طور خلاصه، با بررسی این عوامل، شما میتوانید مزایای و ضعف شرکت خود را افزایش داده و تصمیمات بهتری در زمینه استراتژیهای بازاریابی و توسعه کسب و کار خود بگیرید.
جهت ارتباط با واحد کارآفرینی با ما تماس بگیرید