rnrnrn
کاهش عوارض ناشی از مقاومت میکروبی با ساخت دستگاه آنتی بیوگراف در ایران

کاهش عوارض ناشی از مقاومت میکروبی با ساخت دستگاه آنتی بیوگراف در ایران

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



کاهش عوارض ناشی از مقاومت میکروبی با ساخت دستگاه آنتی بیوگراف در ایرانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمحققان پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس موفق به ساخت دستگاه «آنتی بیوگراف» جهت کاهش عوارض ناشی از مقاومت‌های میکروبی بر اثر استفاده بی‌رویه از آنتی بوتیک‌ها شدند.

n

n

n

nبه گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دستگاه آنتی بیوگراف دستگاهی است که برای تشخیص آنتی بیوتیک مناسب برای هر بیماری به پزشکان و متخصصان کمک می‌کند


————————————-

n.

n

nمنیژه حسنی، رییس هیات مدیره شرکت سازنده این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه دستگاه آنتی بیوگراف نمونه داخلی و خارجی ندارد، گفت: هدف از تولید دستگاه انجام تست‌های حساسیت دارویی میکروبی به صورت خودکار است. این دستگاه میکروب‌ها را استانداردسازی می‌کند و نتایج را بر اساس آخرین استاندارد مستندسازی می‌کند.

n

nوی ادامه داد: اساس تشخیص اندازه‌گیری لیزر، دوربین‌ها و مدارات الکتریکی است. این دستگاه که نرم افزارهای آن هم توسط یکی از نخبگان کشور طراحی شده است از طریق نمونه‌های گرفته شده از بدن اقدام به اندازه‌گیری و تجویز آنتی‌بیوتیک مناسب می‌کند.

n

n

nگفتنی است این دستگاه همچنین با آنالیز آنتی بیوتیک، حد اثربخشی هر آنتی بیوتیک را برای اشخاص در شرایط مختلف مشخص می‌کند.

n

n

nهم اکنون بیش از ۵۰۰ دستگاه آنتی بیوگراف در بیمارستان‌های کشور در حال بهره‌برداری است و با دریافت پتنت بین‌المللی به عرصه صادرات وارد خواهد شد.

n

n

nحسنی خاطرنشان کرد: این دستگاه توان انتخاب اولویت‌های مناسب بر اساس میزان تاثیر و قدرت آ‌نتی بیوتیک و توان باکتری زدایی آنها را دارد. همچنین تشخیص می‌دهد که چه آنتی بیوتیک‌هایی برای چه افراد در چه رنج سنی و مشخصاتی مقاوم شده است.

مطلب پیشنهادی:   توجه ويژه مسئولين به بهره برداري از اختراعات و ابتكارات نخبگان

n

n

nوی در پایان با بیان اینکه این محصول با حمایت مسوولان پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تجاری سازی شده است، تصریح کرد: این دستگاه می‌تواند آمار کیفیت و کنترل را به وزارت بهداشت و نهایتا سازمان بهداشت جهانی ارائه کند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!