rnrnrn
کدام کشور بیشترین درخواست ثبت اختراع را دارد؟

کدام کشور بیشترین درخواست ثبت اختراع را دارد؟

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 26 دسامبر 2022
  • |
  • بدون دیدگاه



کدام کشور بیشترین درخواست ثبت اختراع را دارد؟

ایسنا-خراسان رضوی رشد جهانی درخواست‌های ثبت اختراع عمدتا شامل کشورهای چین، هند و کره‌ جنوبی است. در سال ۲۰۲۱، در مجموع ۱.۷ میلیون ثبت اختراع در سراسر جهان ثبت شد که بالاترین نرخ رشد سالانه در یک دهه اخیر بود.

به نقل از ویفروم، داشتن یک ایده تجاری الهام بخش مهم است اما اقدام برای تحقق بخشیدن به آن چیز دیگری است. با وجود تاثیر کووید- ۱۹ بر اقتصادهای سراسر جهان، نوآوری شکوفا شده است و سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) اعلام کرد که ۳.۴ میلیون درخواست ثبت اختراع در سال ۲۰۲۱ ثبت شده که بالاترین رقم ثبت شده سالانه است.

در سطح جهانی، درخواست‌های ثبت اختراع از یک میلیون در سال ۱۹۹۵ به ۲ میلیون در سال ۲۰۱۰ و سپس ۳ میلیون در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

کشورهای آسیا، اقیانوسیه بیش از دو سوم درخواست‌های ثبت اختراع جهانی را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص دادند که در راس آنها چین با تقریبا ۱.۶ میلیون ثبت اختراع قرار داشت. ژاپن با بیش از ۲۸۹ هزار درخواست ثبت اختراع در رتبه سوم و پس از آن جمهوری کره با حدود ۲۳۷ هزار ثبت اختراع قرار دارد. خارج از آسیا-اقیانوسیه، ایالات‌متحده با اندکی بیش از ۵۹۰ هزار نفر دومین رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

رشد جهانی در ثبت اختراع عمدتا توسط کشورهایی مانند چین و هند انجام شده است که هر یک نسبت به سال قبل ۵.۵ درصد افزایش داشته‌اند.

در جمهوری کره، تعداد درخواست ها ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی:   اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (PTO) درخواست شرکت OpenAI برای ثبت کلمه GPT را که به معنی ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده مولد است، را رد کرده است.

اقتصادهای پر رونق آسیا رشد قابل‌توجهی در سهم خود از ثبت اختراعات جهانی در طول دهه گذشته داشته‌اند که از ۵۴.۶ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۶۷.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است. در نتیجه سایر مناطق شاهد کاهش سهم خود از برنامه‌های کاربردی بوده‌اند.

آمریکای شمالی از یک چهارم کل درخواست‌ها در سال ۲۰۱۱ به ۱۸.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت. اروپا نیز روند مشابهی را تجربه کرد و از ۱۵.۵ درصد به ۱۰.۵ درصد نزول کرد.

افزایش پرونده‌های جهانی منجر به اعطای ۱.۷ میلیون درخواست در سال ۲۰۲۱ شد که نشان‌دهنده رشد سالانه ۱۰ درصدی است که بالاترین میزان در یک دهه اخیر را ثبت کرده است. آسیا تقریبا ۶۴ درصد از کل ثبت اختراع در سراسر جهان، بیشترین درصد اختراعات اعطا شده را در سال ۲۰۲۱ داشته است.

 

برای ثبت اختراع خود با ما تماس بگیرید

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!