rnrnrn
انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستاها/انعقاد ۵۸ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان

انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستاها/انعقاد ۵۸ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 24 مه 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستاها/انعقاد ۵۸ تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان

انتقال فناوری به کسب و کارهای روستاها/انعقاد58 تفاهم نامه با شرکتهای دانش بنیان به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان شمالی؛ لازمه توسعه کسب و کار‌های روستایی ورود فنّاوری به این عرصه است در نشست رویداد هم اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی (نوفن) استان  که به همین منظور با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور برگزار شد برخی اولویت‌های این حوزه مطرح شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی دراین نشست گفت: سال گذشته ۳۰ چالش بخش کشاورزی استان شناسایی شد و از شرکت‌های دانش بنیان، افراد نوآور و خلاق درخواست راهکار شد.
محمد زاده افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نیز در این رابطه برای رفع مشکلات این حوزه ۵۸ تفاهم نامه منعقد کردند که از مجموع این تعداد ۲۳ تفاهم نامه قابلیت اجرایی را دارد.

وی گفت: از مجموع این طرح‌ها ۱۴ مورد به مرحله اجرایی رسید و اینک ۹ طرح در مرحله دریافت تسهیلات بانکی برای تجاری سازی طرح خود هستند.

به گفته محمد زاده مبارزه بیولوژیکی با آفات از مهمترین این طرح‌ها است که در این خصوص سه و نیم میلیارد تومان نیز قرارداد بسته شد.
سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان نیز در ادامه این نشست بر ورود شرکت‌های دانش بنیان به طرح‌های توسعه روستایی تاکید کرد و گفت: این طرح‌های روستایی توسط صندوق حمایت مالی می‌شوند.

هادی رضازاده افزود: این صندوق در راستای توسعه روستا، ایجاد کسب و کار‌های کوچک و خرد فعالیت می‌کند و ظرفیت لازم در روستا‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی فراهم است.

مطلب پیشنهادی:   کارآفرینی که پرورش تخم طلا را از یک اتاق ۱۲ متری آغاز کرد

خراسان شمالی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت اسب، انواع گیاهان داروی، کرم ابریشم، تولید محصولات در دیمزار‌ها و سایر موارد دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی است که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در راستای ارتقای بهره وری و افزایش تولید فعالیت کنند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!