rnrnrn
مدارک لازم جهت ثبت برند

مدارک لازم جهت ثبت برند

  • کارشناس طرح های توجیهی و کسب و کار
  • |
  • 19 آگوست 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



مدارک لازم جهت ثبت برند

در تمام فعالیت ها برند به دو صورت حقیقی و حقوقی قابل ثبت می باشد

که مدارک لازم برای ثبت به صورت حقیقی شامل مدارک شخص متقاضی و برای ثبت حقوقی هم شامل مدارک شرکت و صاحبین امضاء می باشد.

برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد

و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام  مدارک و مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و

طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد. لازم است قبل از شروع ثبت برند، مدارک ذیل را آماده نمائید.

انواع شخصیت در حقوق، شامل شخصیت حقیقی و حقوقی است که به هر یک از افراد انسانی که دارای حقوق و مسئولیت‌های مشخصی در جامعه ‌باشند،

شخص حقیقی و به هر نهاد، مؤسسه، شرکت یا سازمان که برای آن نیز حقوق و مسئولیت‌های قانونی لحاظ گردیده‌است،

شخص حقوقی اطلاق می گرد (می گویند). چنانچه هرکدام از اشخاص حقیقی یا حقوقی تمایل به ثبت برند داشته باشند،

باید مدارک خاصی را به اداره مالکیت معنوی ارائه دهند.

مدارک ثبت برند شخص حقیقی:

۱) کپی شناسنامه
۲) کارت ملی
۳) کپی کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
۴) کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

مدارک ثبت برند شخص حقوقی:

۱) کپی شناسنامه
۲) کپی کارت ملی
۳) کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
۴) کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
۵) کارت بازرگانی(در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

مطلب پیشنهادی:   خدمت برای سربازان مخترع کاهش می‌یابد

نکته: در صورتی که در تصویر برند یا نام مورد نظر شما جهت ثبت، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.

 مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لاتین

همانطور که در بالا اشاره شد برای ثبت برند، حقیقی یا حقوقی بودن شخص مهم است و هرکدام از اینها نیاز به مدارک ویژه‌ای برای ثبت برند دارند. علاوه بر آن، بهتر است

بدانید که ثبت برند لاتین نیاز به کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی دارد. این کارت که فعالیت شما را در زمینه صادرات مشخص می‌کند

از طرف وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) صادر می‌شود.

همانطور که از نام کارت بازرگانی برمی‌آید، این کارت به امور بازرگانی مربوط می‌شود.

مطابق با ماده سوم قانون مقررات در رابطه با تجارت واردات و صادرات دارندگان این کارت چه حقیقی و چه حقوقی قادر هستند

که در زمینه تجارت واردات و صادرات فعالیت کنند. اعتبار کارت بازرگانی حدود یک سال است و امکان تمدید مجدد آن وجود دارد.

انواع کارت بازرگانی برای ثبت برند

این کارت یکی از مدارک ثبت برند محسوب می‌شود که دارای انواع مختلفی است. در زیر به معرفی هرکدام از انواع کارت بازرگانی می‌پردازیم:

  1. کارت تجاری: نوعی کارت است که با دارا بودن آن می‌توانید به اموری همچون صادرات و واردات، سفارش و ترخیص کالا بپردازید.
  2. کارت خدماتی: اشخاص حقوقی فعال در حوزه‌های خدماتی می‌توانند این کارت را دریافت کنند.
  3. کارت صنعتی و تولیدی: برای اشخاص حقوقی با مجوز سرمایه‌گذاری صادر می‌شود. در واقع، چنانچه این افراد قصد وارد کردن مواد اولیه را داشته باشند، می‌توانند از کارت صنعتی و تولیدی استفاده کنند و سپس به انجام فعالیت تولیدی خود بپردازند.
  4. کارت موردی: همانطور که از نام این کارت برمی‌آید، تنها یکبار قابل استفاده است. افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند کارت مورد نظر را برای ترخیص کالاهایی از مناطق آزاد استفاده کنند.
مطلب پیشنهادی:   اختراع سامانه كمك پزشكي توسط كارمند فرودگاه كرمان

مهمترین مدرک لازم برای ثبت برند چه مدرکی است؟

از مهمترین مدارکی که به هنگام ثبت برند باید به همراه داشته باشید، می‌توان به جواز فعالیت اشاره کرد. این جواز سندی است که توسط نهادهای نظارتی به افراد دارای صلاحیت تعلق می‌گیرد.

در واقع، کسب و کار افراد با گرفتن جواز فعالیت تحت نظارت قانون و نهادهای نظارتی در می‌آید. بدین ترتیب، ضمن افزایش اعتبار فرد، کیفیت خدمات ارائه شده توسط آنها افزایش می‌یابد.

در نتیجه، اعتماد مشتریان نسبت به فرد مورد نظر افزایش می‌یابد و با خیال راحت خرید خود را انجام می‌دهند.

 

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!