rnrnrn
نحوه نوشتن چشم انداز یک کسب و کار؟

نحوه نوشتن چشم انداز یک کسب و کار؟

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 23 جولای 2022
  • |
  • بدون دیدگاه



شرح چشم ­انداز

تصويري که شما از آينده کسب و کارتان داريد, به مقدار زيادي در سرنوشت شما مؤثر است. مطالعات نشان داده است, کساني که از آينده خود بينش روشن و مثبتي داشته­ اند, برهمه مشکلات فايق آمده و در کار خود موفق بوده­ اند.

چشم ­انداز (Vision)

عبارت است از آينده مطلوب و دلخواه هر فرد و سازمان.

چشم­ انداز بيانگر رؤياها و آرزوهاي ما درباره کسب و کارمان است. براي بيان درست رؤياها و آرزوها بايد ذهن را آزاد بگذاريد. فکر خودتان را محدود نکنيد و با شور و هيجان آنچه را که در ذهن شما مي­گذرد را بنويسد. چشم ­انداز خوب بايد واضح باشد و به سؤالات: چه چيزي؟ کجا؟ چه کسي؟ چه زماني؟ چرا؟ و چگونه پاسخ دهد.

فرم تدوين چشم­ انداز

برای تدوین فرم چشم انداز به سؤالات زير فکر کنيد و پاسخ­ های کوتاه خود را يادداشت نماييد.

 

چه چيزي؟

۱-شرکت/ بنگاه شما عرضه کننده چه چيزي خواهد بود؟ کالا يا خدمت؟ يا هردو؟ چه قدر؟

 

 

 

۲-شرکت يا بنگاه شما قرار است به چه چيزي شناخته شود؟

 

 

 

۳-نقش کليدی و مهم شما در آينده شرکت/ بنگاه چيست؟

 

 

 

 

 

اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید

کجا؟

۱-فعاليت شما محلي, منطقه ­ای يا بين­ المللي است؟

 

 

۲-چه کساني مشتري شما هستند؟ در کجاها ساکن هستند؟

 

 

 

۳-فعاليت­ های شما در کجاها متمرکز مي­شود؟ چه فعاليت­ هايي در چه جاهايي؟

 

 

 


اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید

 

چه کسي؟

۱-مشتريان شما چند نوع هستند؟ چگونه مشتريان خود را دسته ­بندي مي­کنيد؟

 

 

 

۲-با چه کساني مي­توانيد همکاري کنيد؟

 

 

 

۳-چه کساني مي­توانند به شما مشاوره بدهند و در رشد صحيح کسب و کارتان به شما کمک کنند؟

 

 

 

 

 

اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید

 

چه زماني؟

۱-چه موقع قرار است فعاليت اقتصادی شما شروع شود؟

 

 

 

 

۲-چه موقع به فضا و مکان کار نياز خواهيد داشت؟

 

 

 

 

۳-اگر از تجهيزات خاصي استفاده مي­کنيد، چه موقع بايد انتخاب، آزمايش و قابل استفاده شوند؟

 

 

 

 

چرا؟

۱-چرا دارم اين کسب و کار را ايجاد مي­کنم

 

 

۲-چرا مشتريان کالا يا خدمت مورد نظر مرا مي­خرند؟

 

 

 

۳-چرا بانک­ها و سرمايه ­گذاران بايد در اين موضوع سرمايه­ گذاري کنند يا وام بدهند؟

 

 

 

 

 

چگونه؟

۱-سرمايه کسب و کارم را قرار است از کجا تأمين کنم؟

 

 

 

۲-مي­خواهيد با همکاران، مشتريان و تأمين کنندگان چگونه برخورد کنيد؟

 

 

 

 

۳-عقايد و ارزشهاي فردی شما چه تأثيری روی کسب و کارتان دارد؟

 

 

 

 

 


اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت  قدم بردارید با ما تماس بگیرید

 

درمورد کسب و کارتان, شرکت و بنگاهی که راه ­اندازي مي­کنيد, فکر کنيد.

۱-سه کار بگوييد که کالا يا خدمات شما قرار نيست انجام بدهد.

 

 

 

 

۲-سه ويژگی کالا يا خدمتتان را بنويسيد.

 

 

 

 

۳-سه ويژگی­ بهترين مشتريان احتمالي خود را بنويسيد.

 

 

 

 

 

 

۴-سه ويژگی کسب و کارهای نامطلوب که شما نمي­خواهيد مثل آنها باشيد را بگوييد.

 

 

 

 

 

۵-سه ويژگی يک کسب و کار موفق که دوست داريد از آن الگو بگيريد را بنويسيد.

 

 

 

 

اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید

مقالات مرتبط

مطلب پیشنهادی:   رئیس بسیج سازندگی فارس: صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج مصداق کارآفرینی است
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!