rnrnrn
تصويري که شما از آينده کسب و کارتان داريد, به مقدار زيادي در سرنوشت شما مؤثر است. مطالعات نشان داده است, کساني که از آينده خود بينش روشن و مثبتي داشته اند, برهمه مشکلات فايق آمده و در کار خود موفق بوده اند.
عبارت است از آينده مطلوب و دلخواه هر فرد و سازمان.
چشم انداز بيانگر رؤياها و آرزوهاي ما درباره کسب و کارمان است. براي بيان درست رؤياها و آرزوها بايد ذهن را آزاد بگذاريد. فکر خودتان را محدود نکنيد و با شور و هيجان آنچه را که در ذهن شما ميگذرد را بنويسد. چشم انداز خوب بايد واضح باشد و به سؤالات: چه چيزي؟ کجا؟ چه کسي؟ چه زماني؟ چرا؟ و چگونه پاسخ دهد.
برای تدوین فرم چشم انداز به سؤالات زير فکر کنيد و پاسخ های کوتاه خود را يادداشت نماييد.
۱-شرکت/ بنگاه شما عرضه کننده چه چيزي خواهد بود؟ کالا يا خدمت؟ يا هردو؟ چه قدر؟
|
۲-شرکت يا بنگاه شما قرار است به چه چيزي شناخته شود؟
|
۳-نقش کليدی و مهم شما در آينده شرکت/ بنگاه چيست؟
|
اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید
۱-فعاليت شما محلي, منطقه ای يا بين المللي است؟
|
۲-چه کساني مشتري شما هستند؟ در کجاها ساکن هستند؟
|
۳-فعاليت های شما در کجاها متمرکز ميشود؟ چه فعاليت هايي در چه جاهايي؟
|
اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید
۱-مشتريان شما چند نوع هستند؟ چگونه مشتريان خود را دسته بندي ميکنيد؟
|
۲-با چه کساني ميتوانيد همکاري کنيد؟
|
۳-چه کساني ميتوانند به شما مشاوره بدهند و در رشد صحيح کسب و کارتان به شما کمک کنند؟
|
اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید
۱-چه موقع قرار است فعاليت اقتصادی شما شروع شود؟
|
۲-چه موقع به فضا و مکان کار نياز خواهيد داشت؟
|
۳-اگر از تجهيزات خاصي استفاده ميکنيد، چه موقع بايد انتخاب، آزمايش و قابل استفاده شوند؟
|
۱-چرا دارم اين کسب و کار را ايجاد ميکنم
|
۲-چرا مشتريان کالا يا خدمت مورد نظر مرا ميخرند؟
|
۳-چرا بانکها و سرمايه گذاران بايد در اين موضوع سرمايه گذاري کنند يا وام بدهند؟
|
۱-سرمايه کسب و کارم را قرار است از کجا تأمين کنم؟
|
۲-ميخواهيد با همکاران، مشتريان و تأمين کنندگان چگونه برخورد کنيد؟
|
۳-عقايد و ارزشهاي فردی شما چه تأثيری روی کسب و کارتان دارد؟
|
اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید
۱-سه کار بگوييد که کالا يا خدمات شما قرار نيست انجام بدهد.
|
۲-سه ويژگی کالا يا خدمتتان را بنويسيد.
|
۳-سه ويژگی بهترين مشتريان احتمالي خود را بنويسيد.
|
۴-سه ويژگی کسب و کارهای نامطلوب که شما نميخواهيد مثل آنها باشيد را بگوييد.
|
۵-سه ويژگی يک کسب و کار موفق که دوست داريد از آن الگو بگيريد را بنويسيد.
|
اگر کسب کاری دارید که نمیدونین چطور باید برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید با ما تماس بگیرید
مقالات مرتبط