rnrnrn
آخرین تکنولوژی های صنعت چاپ

آخرین تکنولوژی های صنعت چاپ

  • کارشناس طرح های توجیهی و کسب و کار
  • |
  • 02 سپتامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



آخرین تکنولوژی های صنعت چاپ

صنعت چاپ عمدتا چاپ متون ، چاپ تصاویر ، چاپ روی تیشرت ،چاپ روی کاغذ (چاپ کارت ویزیت ، چاپ تراکت ، چاپ سربرگ ، چاپ بنر ، چاپ سررسید اختصاصی و …) فلز ، شیشه ، چاپ روی لیوان ، چاپ پرچم و خیلی چیزهای دیگر را شامل می شوند. چاپ را می‌تواند به سه مرحله مجزا تقسیم شود : مرحله پیش از چاپ(طراحی) ، آماده‌سازی مواد برای چاپ ؛ مرحله انتهایی یعنی خروجی.

پیشرفت‌های تکنولوژی اخیر در صنعت چاپ  مانند بسیاری از صنایع دیگر ، همچنان دست‌خوش تغییرات اساسی می باشد.

این صنعت بطور فزاینده ای با حوزه کامپیوتر مرتبط می باشد به گونه ای که تغییر و پیشرفت در این حوزه باعث پیشرفت در سایر حوزه ها می شود

و بسیاری از فرایندهایی که در گذشته توسط دست صورت می گرفت در حال حاضر بصورت اتوماتیک در حال انجام هستند

 

دستگاه چاپ برای کاشی پلاستیکی با دستگاه اصلاح تغذیه  (Printing machine for plastic tile with  feeding correction device)

یک ماشین چاپ کاشی پلاستیکی با یک دستگاه اصلاح تغذیه شامل یک چشم حسگر الکتریکی مرکزی است که روی اولین لایه کاشی پلاستیکی برای تشخیص موقعیت کاشی قرار دارد. لایه اول همچنین دارای یک خط حسگر طول است که توسط یک چشم حسگر طول الکتریکی تشخیص داده می شود. دستگاه چاپ همچنین دارای تکنولوژی یک واحد محاسباتی است که قادر به محاسبه داده ها از چشم های الکتریکی برای تصحیح غلتک لایه اول است.

یک مترجم کد روی یک دوک غلتک چاپ نصب شده است. یک غلتک تغذیه در مقابل غلتک اول چیده شده است و توسط یک موتور تغذیه به حرکت در می آید. موتور تغذیه از نظر سرعت توسط واحد محاسبات کنترل می شود تا پس از اینکه واحد محاسبات داده ها را از چشم های برقی دریافت کرد و سرعت چرخش غلتک چاپ را از کد دریافت کرد، روی اولین لایه دارای چاپ از پیش تعیین شده در موقعیت دلخواه چاپ می شود.

مطلب پیشنهادی:   تصاویر/ ابرها را درون خانه ببرید

 

چاپ سه بعدی روی ظروف شیشه ای  (Three-Dimensional Printing on Glass Containers )

این اختراع روشی برای چاپ ویژگی های سه بعدی (۳D) روی یک ظرف شیشه ای است.تکنولوژی این روش شامل اعمال اولین لایه از مواد قابل پخت با اشعه ماوراء بنفش بر روی سطح ظرف شیشه ای در اطراف یک محفظه است.

پخت اولین لایه از مواد قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش با هدایت نور ماوراء بنفش به سمت اولین لایه اعمال شده از مواد قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش برای تولید اولین لایه مواد پخته شده که حداقل بخشی از اولین ویژگی سه بعدی را بر روی ظرف شیشه ای تشکیل می دهد.

استفاده از لایه دوم از مواد قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش بر روی سطح ظرف شیشه ای، با فاصله از اولین ویژگی سه بعدی، در اطراف محیط ظرف و پخت لایه دوم مواد قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش با هدایت نور UV به سمت لایه دوم اعمال شده از مواد قابل درمان با اشعه ماوراء بنفش برای تولید یک لایه ماده پخت شده دوم که حداقل بخشی از ویژگی دوم سه بعدی را روی ظرف شیشه ای تشکیل می دهد،

که در آن بخشی محفظه شیشه ای بین ویژگی های سه بعدی اول و دوم دارای محیطی کمتر از محیط سه بعدی اول یا دوم است.

 

جوهر برای چاپگرهای جوهرافشان ( Ink for Inkjet Printers )

 این اختراع یک جوهر برای چاپگرهای جوهر افشان با هر دو ویژگی یعنی دید خوب نقاط چاپ پس از گرم شدن و پایداری انحلال بالا را فراهم می کند. جوهر چاپگرهای جوهر افشان اختراع شامل یک ماده رنگی، یک حلال و رزین است که در آن مواد رنگی شامل یک مجتمع فلزی اول و یک مجتمع فلزی دوم است که شامل یون‌های فلزی است که از بین یون‌های آهن، یون‌های منگنز، یون‌های مس، یون‌های کبالت انتخاب شده‌اند. و یونهای کروم و لیگاندهای متصل به آنها، و لیگاندها شامل ساختارهای دیکتونی هستند که در ساختارهای شیمیایی آنها گنجانده شده است.

مطلب پیشنهادی:   توجه به اشتغال نخبگان و فارغ التحصيلان دانشگاهي

 

 

در صورت تمایل برای دریافت اسناد این اختراعات با ما تماس بگیرید.

مقالات مشابه:

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!