rnrnrn
اختراعات موثر در فیزیوتراپی

اختراعات موثر در فیزیوتراپی

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 11 سپتامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراعات موثر در فیزیوتراپی

فیزیوتِراپی یا فیزیک‌درمانی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

در این مقاله اختراعات موثر در فیزیوتراپی گردآوری شده است.

دوچرخه ثابت (stationary bicycle )

دوچرخه های ثابت در فیزیوتراپی از گستردگی و مزایای فراوانی برخوردارد هستند. کاربرد دوچرخه ثابت در فیزیوتراپی با هدف تقویت سیستم قلبی و عروقی متداول است.

تمرینات قلبی عروقی یا هوازی، مانند دوچرخه سواری، قلب، ریه ها و عضلات شما را تقویت می کند. آنها همچنین جریان خون و اکسیژن را در سراسر بدن شما بهبود می بخشند.

 در ۳۰ سپتامبر ۱۷۹۶، مخترعی به نام فرانسیس لوندز(Francis Lowndes) در لندن حق اختراعی برای وسیله‌ای به نام Gymanasticon، ثبت کرد. این وسیله نوعی ماشین ورزشی سرپوشیده و عجیب بود با کابینی همچون یک کالسکۀ کوچک که می‌توان آن را پدر دوچرخه‌های ثابت‌ امروزی نام داد

لیزر تراپی ( Laser therapy )

لیزر درمانی یا لیزر تراپی از روش‌های درمانی پرکاربرد در حوزه پزشکی است که استفاده از آن در سالیان اخیر افزایش یافته است.

درمان با لیزر پرتوان در فیزیوتراپی یک روش جدید است که در آن از مدالیتی برای کاهش بسیاری از شرایط دردناک استفاده می‌شود.

لیزر درمانی از نظر بیولوژیک باعث تحریک سلول‌ها با تابش انرژی لیزر به بافت‌های بدن می‌شود. تحریک بیولوژیک با لیزر می‌تواند باعث رشد بافت و ترمیم آن شود. این نتایج تسریع فرآیند بهبود زخم و نیز کاهش قابل توجه درد، التهاب و باقی ماندن جای زخم در بدن بیمار را به همراه دارد. در واقع می‌توان گفت که لیزر پر توان باعث بهبود بافت می‌شود. این نتایج به خاطر توانایی ایجاد گرما با استفاده از انرژی لیزر در نقاط هدف در بدن ایجاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   «پژوهش تقاضامحور و توليد دانش‌بنيان؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی»؛ شعار هفته پژوهش

لیزر اولین بار بوسیله Gordon Gould فیزیکدان آمریکایی در سال ۱۹۵۳ اختراع شد.

“اولین صفحه از دفترچه یادداشت که در آن Gould لیزر را ابداع کرد و عناصر ضروری برای ساخت آن را شرح داد.”

ارتعاش درمانی(ویبره تراپی)( Vibration therapy)

در سال ۱۸۶۷، پزشک و مخترع روسی گوستاو سوف یک سری از ماشین آلات که به صورت قرقره بودند برای ایجاد حس ارتعاش مورد استفاده قرار داد.

این نوع درمان ارتعاشات ملایمی را در سراسر بدن منتقل می کند که عضلات را تحریک می کند و باعث انقباض و شل شدن آنها می شود.

طرفداران شیوه لرزه درمانی معتقدند این روش فوائدی دارد که شامل بهبود تراکم استخوانی، افزایش حجم ماهیچه‌ای، بهبود گردش خون، کاهش درد مفصل، کاهش درد کمر، تسکین استرس و افزایش متابولیسم هستند.

 

در صورت تمایل برای دریافت اسناد این اختراعات با ما تماس بگیرید.

مقالات مشابه

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!