rnrnrn
اختراع دستگاه «بایوفیدبک اصلاح وزن‌اندازی روی دوپا» توسط گروه مهندسی پزشکی واحد مشهد

اختراع دستگاه «بایوفیدبک اصلاح وزن‌اندازی روی دوپا» توسط گروه مهندسی پزشکی واحد مشهد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراع دستگاه «بایوفیدبک اصلاح وزن‌اندازی روی دوپا» توسط گروه مهندسی پزشکی واحد مشهدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nسید احسان تهامی عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در رابطه با این اختراع به خبرنگار آنا گفت: استفاده از این دستگاه مشکلات راه رفتن (گام برداشتن ) و ایستادن در افراد بخصوص در سنین میان سالی و سالمندی را از بین می برد .

n

nوی افزود: دستگاه فوق مبتنی بر بیوفیدبک به منظور اصلاح وزن اندازی روی دوپا در آزمایشگاه های تخصصی مهندسی پزشکی و کنترل سیستم های عصبی- عضلانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد طراحی شد که به صورت غیر تهاجمی می تواند بخشی از مشکلات راه رفتن افراد بویژه افراد مسن را  مرتفع سازد


————————————-

n.
nوی با اشاره به اینکه این دستگاه به صورت قابل حمل و سبک طراحی شده است افزود :  با دریافت فیدبک نیروهای وارد بر کف پا و تحریک حس لامسه فرد به مرور به فرد یادآوری می کند که وزن اندازی خود بر روی دو پا را اصلاح کند بنحوی که فشارهای وارده بر کف هر دو پا در حین ایستادن و گام برداشتن با هم متعادل شوند.
nتهامی خاطرنشان کرد: به دلیل نو آوری خاصی که در مدار الکترونیکی این دستگاه صورت گرفته است، این دستگاه در مقایسه با برخی نمونه های مشابه خارجی از قیمت بسیار کمتر، راحتی و همچنین انعطاف پذیری بسیار بیشتری برخوردار است.
nوی با تاکید براینکه در حال حاضر این دستگاه مراحل آزمایش کلینیکی خود را طی می کند اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک به تولید تجاری برسد .
nدستگاه بایوفیدبک اصلاح وزن اندازی روی دو پا توسط تیم تحقیقاتی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد متشکل از تهامی ، وحید رضایی ( کارشناس آزمایشگاه های مهندسی پزشکی) و فهیمه صادقی عسکری و ندا امامی میبدی طراحی و ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی:   جشنواره عکس شهر ایده آل ما

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!