rnrnrn
اختراع دستگاه تصفیه آب از جلبک قهوه‌ای خلیج‌فارس/ثبت ۱۵ اختراع به نام یک استاد

اختراع دستگاه تصفیه آب از جلبک قهوه‌ای خلیج‌فارس/ثبت ۱۵ اختراع به نام یک استاد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراع دستگاه تصفیه آب از جلبک قهوه‌ای خلیج‌فارس/ثبت ۱۵ اختراع به نام یک استادReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

n

nمعاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از اختراع دستگاه بیو جذب  تصفیه آب با فناوری پیشرفته و با استفاده از نوعی جلبک قهوه ای توسط دلآرام نخبه زارع عضو هیات علمی واحد بندرعباس خبر داد و گفت: با این اختراع  آمار اختراعات ثبت شده توسط وی در یک سال گذشته  به ۱۵ اختراع رسید .

n

nمحسن دهقانی افزود : این استاد دانشگاه  توانست با کشف نوعی جلبک قهوه ای بومی  آب های خلیج فارس به عنوان تصفیه کننده طبیعی آب و اختراع دستگاه بیو جذب تصفیه آب کمک شایان توجه ای را  به محیط زیست کند


————————————-

n.

n

nوی با اظهار رضایت از روند توسعه پژوهشی در واحد بندرعباس گفت :  از ۱۵  اختراع ثبت شده وی تاکنون چند محصول به مرحله انبوه سازی  رسیده و از استقبال خوبی در بازار برخوردار شده است . 

n

nدهقانی همچنین با اشاره به شرکت این مخترع در هشتمین جشنواره منطقه ای نوآوری ها و شکوفایی کشور گفت :  وی با حضور در این جشنواره توانست حائز رتبه برتر شود .

n

nدلارام نخبه زارع نیز در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به کشف نوعی جلبک قهوه ای  که از جلبک های بومی خلیج فارس محسوب می شود،گفت : این جلبک به عنوان بیومس برای تهیه دو نوع بیوجاذب در فناوری تصفیه آب مورد آزمایش قرار گرفته و پاسخ مثبت داده است.

n

nوی عنوان کرد: امروزه پیشرفت تکنولوژی و  تنزل بارش های فصلی و کمبود منابع آب و همچنین انتشار آلاینده های صنعتی ،بالا رفتن غلظت فلزات سنگین در منابع آب را باعث شده  و سلامت انسان ها به شدت مورد مخاطره قرار گرفته  و نیاز است تا بتوان در این راستا کمک شایان توجهی به سلامتی انسانها کرد.

مطلب پیشنهادی:   از اقدامات جهادی در جبهه تا اختراع تیربرق تاشو

n

nنخبه زارع با تاکید بر وجود سیستم های متعارف تصفیه فاضلاب شهری به آنا گفت : فلزات سنگین در غلظت بالا اثرات نامطلوبی را بر روی فرایندهای بیولوژیکی تصفیه فاضلاب می گذارند و  سیستم های متداول تصفیه فاضلاب برای سمیت زدایی از فاضلاب های محتوی غلظت های بالا مناسب نیستند و اثرات نامطلوبی بر محیط زیست می گذارند .

n

nوی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه فرایند بیو جذب روشی مناسب برای حذف فلزات سنگین از محیط آبی باشد، هزینه آن را نیز کمتر از هزینه رزین های تبادل یون تجاری قلمداد کرد و افزود: اگرچه تکنولوژی بیو جذب در مراحل اولیه توسعه است ولی امید می  رود در آینده با پژوهش های بیشتر در این زمینه گامی مهم در جهت بهبود کیفیت محیط زیست برداشته شود.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!