rnrnrn
اختراع و کارآفرینی، هنر بانوی خوزستانی

اختراع و کارآفرینی، هنر بانوی خوزستانی

  • ریحانه مدیری
  • |
  • 22 آگوست 2022
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراع و کارآفرینی، هنر بانوی خوزستانی

تلاش‌های بانوی موفق خوزستانی، وی را به یک مخترع و کارآفرین تبدیل کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، سمیرا خیاط خرم آبادی که از سنین کودکی و مقطع تحصیلی ابتدایی به مسائل و مباحث فنی ورود کرده، گفت: مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی پزشکی و کارشناسی ارشد را در رشته شبکه‌های کامپیوتری و فناوری اطلاعات دریافت کرده است.اختراع و کارآفرینی، هنر بانوی خوزستانی

وی زمان آغاز فعالیت‌های علمی را سال ۱۳۹۱ و تشکیل گروهی از نخبگان برای انجام کار‌های علمی را حدود ۱۰ سال پیش اعلام کرد و افزود: همچنین در زمینه پژوهش، کسب و کار، طرح‌های دانش محور، کارگاه‌های خلاق و… فعالیت می‌کنیم.

خیاط خرم آبادی به فعالیت شخصی خود در زمینه اختراع و پژوهش اشاره و اضافه کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” باعث ایجاد انگیزه مضاعف در گروه شد.

این مخترع و کارآفرین خوزستانی و ساکن شهرستان دزفول می‌گوید: در حوزه تجهیزات پزشکی، تولیدات نانو فعالیت کرده ام و یک دستگاه پزشکی پس از شیوع کرونا برای ضدعفونی مواد مصرفی و لوازم الکترونیکی مثل تلفن همراه اختراع کردم و به تولید اولیه رسیده است.

وی کار‌های پژوهشی و طراحی و ساخت نرم افزار در زمینه پهپاد و مسیر‌های شبکه‌ای هوایی و همچنین ساخت سیستم ایمنی و خودتخریبی و جلوگیری از آتش سوزی هنگام وقوع سیل و زلزله را از دیگر اختراع‌های خود برشمرد.

اختراع، هنری وابسته به خلاقیت‌های ذهنی

خیاط خرم آبادی از اختراع به عنوان یک هنر یاد کرد و ادامه داد: اختراع به خلاقیت‌های ذهنی وابسته است و زمانیکه ایده‌ای به ذهن می‌رسد، طراحی و اجرا آن با وجود موانع آغاز می‌کنیم، در صورتیکه چالش‌ها را از سر راه برداریم، به موفقیت می‌رسیم و در غیر اینصورت کار متوقف خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:   پرداخت وام صندوق کارآفرینی امید در خراسان‌شمالی ۷ برابر شد

وی توکل بر خدا، همراهی و پشتیبانی خانواده، شرکت در کارگاه‌های مختلف و عضویت در گروه‌های انقلابی و… را عامل موفقیت خود دانست و گفت: از حدود ۱۵ جشنواره ملی، استانی و کنفرانس مقام کسب کردم.

این جوان موفق خوزستانی به کسب مقام از حدود ۵۰ رویداد استانی اشاره کرد و افزود: همچنین با ارسال مقاله‌ها به حدود ۱۵ کنفرانس ملی و بین المللی موفق به کسب مقام‌های مختلف شدم.

سمیرا خیاط خرم آبادی با اشاره به تشکیل گروه تخصصی برای کار در تولیدات مختلف رسانه، بخش‌های اقتصادی، تولیدات پژوهشی، گرافیکی و… اضافه کرد: دایره فعالیت‌های پژوهشی و علمی محدود به خوزستان نیست و از سایر استان‌ها و شهر‌ها از جمله؛ رشت، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و… نیز عضو فعال و نخبه داریم و در صورتیکه هر استانی نیاز به نیروی کار داشته باشد، اعضای همان استان را معرفی می‌کنیم و از این طریق اشتغالزایی می‌شود.

این کارآفرین خوزستانی به گروه بندی اعضا در رشته‌های مختلف فنی، مهندسی، پزشکی، علوم پایه و رشته‌های گرافیکی شامل؛ موشن گرافیک، انیمیشن، تدوین و… اشاره کرد و ادامه داد: زمانیکه اداره ها، موسسه ها، سازمان‌ها و… طرح دارند، پس از هماهنگی با انجمن ما و تشکیل هسته فناور کار‌های مورد نظر خود را با دریافت تسهیلات و وام انجام می‌دهند.

وی می‌گوید: سپاه پاسداران و سازمان علمی-پژوهشی بسیج دزفول و استان خوزستان حامی مجموعه فناوران جوان هستند، ضمن اینکه اعضای مجموعه نیز با توان و ظرفیت‌ها و هزینه‌های شخصی پای کار بوده و اهداف را پیش می‌برند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!