rnrnrn
اختراع کفش های طبی ضد پوکی استخوان در کشور

اختراع کفش های طبی ضد پوکی استخوان در کشور

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



اختراع کفش های طبی ضد پوکی استخوان در کشورReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

n

n

n

nبه گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، این اختراع به همت دکتر امیر رضا کچویی عضو هیئت علمی گروه جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخته شده است و با شماره ۷۹۰۲۶ ثبت اختراع شده است .
n
nدکتر کچویی در این زمینه اظهار داشت : جراحی هایی که در اندام تحتانی از جمله لگن ، زانو و پای بیمار انجام می شود لازم است که بیمار تا مدتی پس از عمل جراحی و به منظور بهبودی کامل و جلوگیری از آسیب به ناحیه عمل، محدودیت وزن بر روی پا داشته باشد


————————————-

n.
n
nعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود : در برخی مواقع بیمار نمی تواند میزان فشار بر روی پای خود را تنظیم کند و این امر موجب آسیب به اندام تحتانی و محل مورد جراحی و یا شکستگی می شود.
n
nوی خاطر نشان کرد :با قرار دادن سنسور های حساس وزن در کفش طبی ، و انتقال اطلاعات از طریق رایانه به سنسور بر اساس عمل می توان از بسیاری از عوارض ناشی از فشار یا عدم فشار وزنی بیمار پس از عمل جلوگیری کرد .
n
nکچویی در خصوص عملکرد این کفش گفت : این کفش و سنسور تعبیه شده در آن به گونه ای عمل می کند که بیمار اگر بیش یا کمتر از حد مجاز، فشار وزنی بر روی اندام تحتانی عمل شده بیاورد ، صدا داده و بیمار را آگاه می کند .
n
nوی افزود : به طور مثال بر اساس وزن و نوع عمل بیمار اطلاعات به سنسور داده می شود که بیمار در دو هفته اول ۲۵ درصد وزن ، در دو هفته دوم ۵۰ درصد را بر روی پای خود داشته باشد و این روند درمانی ادامه دارد تا این میزان به ۱۰۰درصد برسد .
n
nکچویی با اشاره به اینکه برخی از بیماران به موجب ترس از آسیب یا شکستگی مجدد ناحیه عمل فشاری بر روی پای خود وارد نمی کنند خاطر نشان کرد : این امر می تواند موجب پوکی استخوان و یا سفتی مفصل شود که با استفاده از این کفش می توان از اینگونه عوارض جلوگیری کرد.
n
nوی کاربرد دوم این کفش را در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی عنوان کرد و گفت : بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون در هیچ مقاله ای به صراحت برای درمانهای پس از عمل و میزان وزن گذاری بیمار مطلبی بیان نشده است و تمامی مقالات به صورت کیفی ارائه شده است و با استفاده از این کفش می توان تحقیقات را بر اساس کمی نیز ارائه داد .
n
nکچویی در خصوص برنامه های تولید این کفش اظهار داشت :این کفش از سوی اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به عنوان نمونه ای منحصر به فرد معرفی شده است و به دنبال آن هستیم که با مشارکت شرکتهای سرمایه گذار این محصول را تولید کنیم.
n
nوی افزود : تولید این کفش طبی هزینه ای کمتر از ۳۰۰ هزار ریال دارد.

مطلب پیشنهادی:   سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارزیابی ملی در حوزه علم و فناوری

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!