rnrnrn
ایران جزو ۵کشور برتر دنیا در دانش‌نانو

ایران جزو ۵کشور برتر دنیا در دانش‌نانو

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ایران جزو 5کشور برتر دنیا در دانش‌نانوReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nراه دانشجو: ددبیر ستاد ویژه نانو گفت: ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا از حیث کارهای دانشگاهی در دانش نانو است.
n
nبه گزارش واحد مرکزی خبر، سرکار گفت: ایران در سال ۲۰۰۰ با هشت مقاله در سال فعالیت خودرا در این دانش  آغاز کرد و ظرف ۱۲ سال این آمار را به ۱۰ مقاله در روز و ۳۶۰۰  مقاله در سال رسید


————————————-

n.
n
nدبیر ستاد فناوری نانو تاکید کرد: نقطه ضعف ما تجهیزات خیلی پیشرفته آزمایشگاهی نانو است که در صورتی که این امکانات را داشته باشیم می توانیم در مجلات معتبری چون ساینس و نیچر مقالات بیشتری به چاپ برسانیم.
n
nوی وضعیت گواهی بین المللی ثبت اختراع  پتنت در حوزه فناوری نانو در کشور را مطلوب ندانست و گفت در این بخش رتبه ۲۴ بین المللی را داریم که باید این مشکل را برطر ف کنیم .
n
nوی تاکید کرد: در نظر داریم دانشگاهیان را آموزش دهیم  تا شتابی برای چاپ مقاله نداشته باشند و در عوض همت خود را برای صدور گواهی ثبت اختراع بین المللی بکار گیرند.
n
nسرکار گفت: هشتاد درصد هزینه صدور پتنت بر عهده این ستاد بود که با توجه به بالارفتن نرخ ارز تلاش می کنیم تمامی هزینه های صدور این پتنت را تقبل کنیم.
n
nدبیر ستاد فناوری نانو گفت: رویکرد ما در بخش پایان نامه ها تمرکز برای رفع نیاز صنایع کشور است.
n
nوی همچنین از گنجاندن فصل جدیدی در پایان نامه های نانو به نام پتنت خوانی خبر داد که به بررسی پتنت های موجود در این حوزه می پردازند.
n
nسرکار گفت: سیصد و پنجاه شرکت در حوزه نانو در کشور فعال هستند که ۱۵۰ مورد آن محصول به بازار ارائه می کنند.
n
nوی با اشاره به فعالیت  30 شرکت  در طراحی و ساخت وسایل آزمایشگاهی گفت: کمیته ای در وزارت بهداشت شکل گرفته است که تحقیقات و مطالعات و استاندارد ها را تدوین می کند.

مطلب پیشنهادی:   انتشار مقالات همایش «تجاری‌سازی گیاهان دارویی» در مجله «تحقیقات بازاریابی نوین»

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!