rnrnrn
بانك سلول‌هاي بنيادي جنيني رويان افتتاح شد

بانك سلول‌هاي بنيادي جنيني رويان افتتاح شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



بانك سلول‌هاي بنيادي جنيني رويان افتتاح شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

nبا حضور معاون رئيس جمهور؛

n

nبانك سلول‌هاي بنيادي جنيني رويان افتتاح شد

n

nبانك سلول‌هاي بنيادي جنيني در پژوهشگاه رويان با حضور معاون علمي، فناوري رئيس جمهور افتتاح شد.

n

n

n

n


————————————-

n نخستين بانك سلول‌هاي بنيادي جنيني در پژوهشگاه رويان با حضور معاون علمي فناوري رئيس جمهور افتتاح شد.
n
nاين بانك دربرگيرنده سلول‌هاي بنيادي جنيني انساني و موشي است.
n
nپيش از افتتاح اين بانك حميد گورابي رئيس پژوهشگاه رويان افتتاح اين مركز را گام بلندي در جهت ارتباطات بيش از پيش اين پژوهشگاه با ساير نقاط جهان دانست و افزود: در فناوري توليد سلول‌هاي بنيادي جزء ۱۰ كشور برتر جهان هستيم.
n
nدر ادامه نيز نسرين سلطان‌خواه معاون علمي، فناوري رياست جمهوري به ايراد سخناني پرداخت و اظهار اميدواري كرد كه در آينده بانك ملي سلول‌هاي بنيادي كه داراي شعبه‌هاي مختلفي در سراسر كشور است تأسيس شوند تا بتوانند به داد و ستد سلول‌هاي بنيادي با ساير نقاط جهان بپردازد.
n
nوي تأسيس اين بانك ملي سلول‌هاي بنيادي را منوط به تهيه و تطابق استانداردها و تاييديه‌هاي بين‌الملل دانست.
n
nمعاون علمي و فناوري رئيس جمهور اظهار داشت:‌ تأسيس اين بانك در پژوهشگاه رويان حاصل زحمات چندين ساله دانشمندان اين پژوهشگاه است و در طول زمان نمود بيشتري خواهد يافت.
n
nوي ادامه داد: پس از شناسنامه كردن سلول‌هاي وارد شده به اين بانك مي‌توان آنها را در اختيار محققان و پژوهشگران كشور براي توسعه، تحقيق و پژوهش در اين زمينه قرار داد.
n
nسلطانخواه به اهميت نخبه‌پروري در پژوهشگاه رويان در حوزه تخصصي خاص اشاره كرد و افزود: رويان بايد محلي براي تكثير و افزايش نخبگان باشد.
n
nوي در ادامه به تسهيلات ويژه بنياد ملي نخبگان به استعدادهاي برتر اشاره كرد و گفت: آئين‌نامه حمايت از دانشجويان پسادكتر و نخبه به منظور مشاركت آنها در جهت خدمت به منافع كشور تدوين شده و به چنين نخبگاني حقوقي معادل استاديار پايه يك امضاء مي‌‌شود.
n
nوي همچنين به بورسيه دانشجويان دكترا و استعدادهاي برتر به گونه‌اي متفاوت با وزارت علوم اشاره كرد و اظهار داشت: چنين افرادي پس ارائه تعهد كاري مي‌توانند علاوه بر خدمت در نهادهاي دولتي در شركت‌هاي خصوصي و غير دولتي نيز مشغول به كار شوند.
n
nوي در پايان خاطرنشان كرد: اين بنياد درحال ايجاد جايزه‌اي به نام مرحوم كاظمي آشتياني و اهدا آن به نخبگان كشور در آينده‌اي نزديك خبر داد.

مطلب پیشنهادی:   کوله پشتی هوشمند برای دوچرخه سواران + عکس

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!