rnrnrn
برنامه‌ بنياد نخبگان براي ارتباط بانخبگان مقيم خارج/ورودبدون كنكور۱۰۰نخبه به دوره دكتري

برنامه‌ بنياد نخبگان براي ارتباط بانخبگان مقيم خارج/ورودبدون كنكور۱۰۰نخبه به دوره دكتري

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



برنامه‌ بنياد نخبگان براي ارتباط بانخبگان مقيم خارج/ورودبدون كنكور100نخبه به دوره دكتريReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nرييس بنياد ملي نخبگان از آغاز فعاليت بنياد در حوزه حمايت از آغازگران (استعدادهاي نخبه دانش اموزي) در قالب اجراي طرح شهاب در ۱۲ استان كشور و ورود به عرصه ارتباط و حمايت از نخبگان ايراني مقيم خارج به عنوان مهمترين برنامه هاي بنياد در سال ۹۱ ياد كرد.

n

n


————————————-

nبه گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر سلطانخواه كه در نشست خبري تشريح فعاليت‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و بنياد ملي نخبگان در سال گذشته و برنامه هاي امسال معاونت و بنياد سخن مي گفت، اظهار كرد: در پايان سال ۹۰ تمام بنيادهاي استاني در سراسر كشور (۳۲ استان كشور) فعال شده يا در شرف فعال شدن هستند. تشكيل كميته جذب نخبگان ذيل هيات علمي جذب كه دبيرخانه آن در بنياد است و تصويب ايين نامه تسهيلات جذيب و به كارگيري نيروي انساني نخبه در دستگاه‌هاي دولتي از ديگر اقدامات بنياد براي حمايت از نخبگان در سال گذشته است.

n

nوي در ادامه از تدوين آيين نامه اعطاي وديعه مسكن به دانشجويان متاهل نخبه تحصيلات تكميلي و دانش آموختگان دكتري و راه‌اندازي دفاتر بنياد در دانشگاه صنعتي شريف و علوم پزشكي تهران به منظور تدوين و اجراي منشور پويايي بنيادهاي استان‌ها خبر داد و گفت: از ديگر اقدامات بنياد در سال ۹۰، اجرايي شدن آيين نامه حمايت از شخصيت‌هاي برجسته علمي بود كه با اعطاي تسهيلات به ۴۰ شخصيت برجسته علمي در سال گذشته آغاز شد. جوايز بنياد هم جايزه‌هاي خاصي بر اساس دغدغه‌هاي نخبگان است كه در اين راستا، اعطاي كرسي پژوهشي ۵۰ ميليون توماني، امكان جذب چهار محقق پسادكتري براي يك تا دو سال و هزينه دعوت محققان خارجي به كشور براي دو تا شش ماه به اين شخصيت‌ها اعطا مي‌شود.

مطلب پیشنهادی:   توانمند سازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های "نانو"""

n

nسلطانخواه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص تدوين سند راهبردي كشور در امور نخبگان، خاطرنشان كرد: پيش‌نويس سند در بنياد تدوين و به شوراي انقلاب فرهنگي ارائه شده و در سال جاري فراهم كردن زمينه‌هاي اجراي جامع سند راهبردي نخبگان را پيگيري مي كنيم. در سال ۹۰ همچنين نخبگان هنري و قرآني را هم تحت پوشش بنياد ملي نخبگان قرار داديم.

n

nرييس بنياد ملي نخبگان در ادامه از تدوين آيين نامه اعطاي بورس شهيد احمدي به دانشجويان دكتري خبر داد و گفت: اين بورس امسال به ۱۰۰ نفر از فارغ التحصيلان نخبه كارشناسي ارشد اعطا مي شود با اين حال تعهد كه پس از فراغت از تحصيل در خدمت كشور باشند. دانشگاه‌ها هم در قبال پذيرش بدون كنكور اين نخبگان كه در بين آنها دو نفر اول كنكور سراسري رياضي و علوم انساني سال ۸۵ و بسياري از رتبه هاي زير ۱۰ كنكور آن سال و برندگان المپيادهاي علمي جهاني حضور دارند تسهيلاتي براي توسعه زير ساخت‌هاي خود دريافت مي كنند.

n

nوي با اشاره به برگزاري هشت نمايشگاه منطقه‌يي اختراعات و چهارمين جشنواره نوآوري و شكوفايي در دهه فجر ۹۰ گفت: در جشنواره سوم اختراعات ۱۰ ميليارد تومان قرارداد در حمايت از اختراعات داشتيم كه در جشنواره ۹۰ بخشي از دستاوردهاي آن به نمايش درآمد. از بهمن سال گذشته تاكنون هم ۱۴ ميليارد تومان قرارداد خريد و فروش حق اختراع و اجرايي كردن اختراعات داشتيم و دهه فجر امسال چهارمين جشنواره نوآوري و شكوفايي را به صورت بين‌المللي برگزار مي كنيم.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۰۵-۰۷ ۱۷:۳۳:۲۲’, ۷۵۰, ‘

مطلب پیشنهادی:   مدت زمان تکمیل پرونده و گرفتن گواهینامه ثبت اختراع
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!