rnrnrn
بهره‌مندی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی

بهره‌مندی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



بهره‌مندی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفاییReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمعاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای تولیدکنندگان داخلی تجهیزات پزشکی، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از صندوق شکوفایی و نوآوری که ۵۰۰ میلیون دلار بودجه دارد، تسهیلات دریافت کنند


————————————-

n.

n

n

nبه گزارش خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مصطفی قانعی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث با بیان اینکه وزارت بهداشت متولی امر تولید تا بازار تجهیزات پزشکی است، اظهار کرد: اگر تولید در ایران شکل نگرفته باشد، باید معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را پاسخگو دانست، چرا که سیستم بیمارستان‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، روند صدور مجوزها و برخی اقدامات برای ورود تجهیزات به کشور به این معاونت وابسته است.

n

n

nقانعی با بیان اینکه هم تحقیقات و هم فناوری بایستی همپای یکدیگر رشد کنند تا بتوانیم به اهداف مندرج در نقشه جامع علمی کشور دست یابیم، اظهار کرد: یکی از نقایص بزرگی که نتوانستیم امر تجهیزات را آن‌گونه که شایسته است، پیش‌ ببریم، این بود که مساله تجهیزات پزشکی به مساله و دغدغه مسوولان نظام تبدیل نشد. زمانی مساله تجهیزات پزشکی برای مسوولان نیز مورد اهمیت قرار می‌گیرد که باعث ایجاد درآمد شود و درآمدزایی داشته باشد.

n

n

nمعاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت وجود یک نقشه جامع برای پیشبرد امور تحقیقاتی و فناوری و گسترش تولید تجهیزات پزشکی در کشور، اظهار کرد: این مساله باید در قانون بودجه لحاظ شود تا بتوان به اهداف در نظر گرفته شده دست یافت.

مطلب پیشنهادی:   تصاوير زيبا و شگفت انگيز؛ حشره اي كه گل مي شود

n

n

nقانعی در ادامه به تسهیل صدور مجوزها در امر تولید اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از صندوق نوآوری و شکوفایی که هم‌اکنون ۵۰۰ میلیون دلار بودجه دارد، تسهیلات دریافت کند. همچنین صندوق توسعه ملی برای امر دارو نیز تا پنج میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده است که به صادرکنندگان اختصاص دارد.

n

n

nوی در بخش دیگری از سخنانش به گسترش مراکز رشد از هفت مرکز به ۳۷ مرکز اشاره کرد و گفت: بناست این ۳۷ مرکز رشد بین همه دانشگاه‌ها توزیع شود. در این صورت اعتبار در نظر گرفته شده به دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد و دانشگاه‌ها هم این بودجه را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!