rnrnrn
بیش از ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در زمینه صنعت نفت تعریف شده است

بیش از ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در زمینه صنعت نفت تعریف شده است

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



بیش از ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در زمینه صنعت نفت تعریف شده استReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nبه گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، محمد رضا مقدم روز سه شنبه در دومین همایش ملی تولید های گازی در دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد كه این پروژه های تحقیقاتی با محوریت دانشگاه ها و قطب های علمی اجرا می شوند .در حال حاضر از وزارت نفت و پژوهشگاه های زیر مجموعه آن به دلیل فعالیت های تحقیقاتی و فناورانه به عنوان 'پیشران فناوری' یاد می شود


————————————-

n.
nوی افزود: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه باید ۷۵ درصد كالاها و خدمات در صنعت نفت از توان داخلی تامین می شد و با توجه به این كه با شروع برنامه پنجم توسعه فضای علم و فناوری كشور بسیار پیشرفت كرده است ، هم اكنون پژوهش های حوزه نفت از آن چه كه دربرنامه پنجم آورده شده ، جلوتر است و درصد زیادی از كالاها و خدمات در صنعت نفت در داخل تولید می شود .
n*** ساخت و طراحی توربین های ملی با توان ۲۵۰ مگاوات
nمعاون پژوهشی وزارت نفت گفت : در حال حاضر ساخت و طراحی توربین های ملی با توان ۲۵۰ مگاوات در كشور آغاز شده است و این توربین ها توسط مهندسان داخلی و در شرایط تحریم طراحی و نصب می شود.
nمقدم در مورد طراحی و ساخت توربین های گازی ۵ مگاوات گفت : نقشه راه طراحی و ساخت این توربین ها روز دوشنبه رونمایی شد و در این زمینه قراردادی به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان منعقد شده است .
nوی افزود: فناوری ساخت توربین یكی از زیر ساخت های مهم تجهیزات اساسی در صنعت نفت است وتمام فرآیندها چه در داخل پالایشگاه ها و چه خارج از آنها به توربین وابسته است .
nمقدم گفت: منابع هیدروكربنی هر كشور نقش تعیین كننده ای در اقتصاد آن كشور دارد.در حال حاضر صد درصد انرژی اولیه در كشورهای جهان از طریق نفت ، گاز و دیگرمنابع تامین می شود. .
nوی افزود : پیش بینی می شود بشر تا پایان سال ۲۰۳۵ روزانه به انرژی معادل ۱۱۴ میلیون بشكه نفت خام نیاز داشته باشد كه با توجه به محدودیت های موجود تنها می توان ۹۳ میلیون بشكه نفت خام تولید كرد بنابراین انرژی موردنیاز بشر را باید از دیگر منابع مانند انرژی تجدید پذیر و انرژی هسته ای تامین كرد .
nوی گفت : چالش هایی كه بر اساس كمبود منابع هیدر و كربنی در آینده پیش روست با استفاده از فناوری و گسترش تعمیق آن در تولید انرژی قابل رفع است .
nهمایش ملی تولید های گازی تا فردا در دانشگاه علم و صنعت ادامه دارد.

مطلب پیشنهادی:   خلاقیت های قابل تقدیری در جشنواره شیخ بهایی دیده شد

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!