rnrnrn
تجاری‌سازی ایده‌های نو در قالب جشنواره‌ها ضرورت انکار‌ناپذیر

تجاری‌سازی ایده‌های نو در قالب جشنواره‌ها ضرورت انکار‌ناپذیر

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تجاری‌سازی ایده‌های نو در قالب جشنواره‌ها ضرورت انکار‌ناپذیرReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nحسین شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان با هدف مادی و معنوی از مخترعان در بخش‌های نمونه‌سازی و تجاری‌سازی همه ساله از بدو تاسیس با برگزاری جشنواره‌های اختراعات نوآوری و شکوفایی به صورت منطقه‌ای و ملی در این راستا قدم برداشته است


————————————-

n.

n

nوی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مسیری برای جذب و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها و ایده‌های نویی است که قابلیت تجاری‌سازی شدن و رفع نیاز کشور را از واردات و عبور از تحریم‌های استکبار جهانی فراهم آورده است.

n

nمدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری را که خطاب به فعالان بنیاد ملی نخبگان اعلام کردند که در تراز نخبگی فعالیت کرده و با حمایت از نخبگان شرایط رقابت آنها را با حریفان جهانی فراهم آورید، افزود: یکی از بهترین نمودهای این سخنان مقام معظم رهبری در بخش جشنواره‌های اختراعات بنیاد ملی نخبگان به روشنی قابل مشاهده است.

n

nشایقی ادامه داد: بر اساس داوری‌های انجام شده در این جشنواره‌ها همه ساله روند بهبود کیفی اختراعات و ابتکارات رو به افزایش است.

n

nاین مسئول تاکید کرد: در سال گذشته جشنواره منطقه‌ای شمال غرب کشور با نام کوهساران در استان زنجان برگزار شد که در این جشنواره دو نفر از مخترعان استان موفق به دریافت تسهیلات سطح سه بنیاد شدند تا از جایزه ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریالی و تسهیلات نظام وظیفه برخوردار شوند.

n

nرئیس سومین جشنواره منطقه‌ای کوهساران یادآور شد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با حمایت بنیاد ملی نخبگان و مسئولان استانی سومین جشنواره منطقه‌ای کوهساران شامل استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل و به میزبانی بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار می‌شود.

مطلب پیشنهادی:   86 اختراع در جشنواره منطقه ای اختراعات کوهرنگ شرکت دارد

n

nشایقی ابراز داشت: مخترعان با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان و یا سایت بنیاد نخبگان استان اردبیل می‌توانند در این جشنواره ثبت نام کنند.

n

nوی خاطرنشان کرد: پس از انجام داوری‌های اولیه اختراعات راه یافته به مرحله داوری نهایی در تاریخ ۲۹ لغایت ۳۱ مرداد ماه در محل برگزاری جشنواره مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند.

n

nمدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل گفت: اختراعات تایید شده از تسهیلات سطح سه بنیاد بهر‌ه‌مند می‌شوند و جایزه ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریالی ویژه مخترعان سطح سه با عنوان تسهیلات نوآوری و شکوفایی،‌ تسهیلات نظام وظیفه و استفاده از تسهیلات تجاری‌سازی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

n

nشایقی یادآور شد:‌ با توجه به اینکه اتاق ویژه‌ای به نام اتاق سرمایه‌گذاری در این جشنواره برای حضور و آشنایی سرمایه‌گذاران و آشنایی آنها با ایده‌ها و اختراعات شرکت‌کنندگان در این جشنواره فعال است و در این اتاق سرمایه‌گذاران و مخترعان قرار است با هم وارد مذاکره شوند و در ارتباط با تجاری‌سازی اختراعات بحث و تبادل نظر کنند از سرمایه‌گذاران دعوت شده است با حضور در این جشنواره در فعال‌سازی این بخش متولیان را یاری کنند.

n

nوی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: بازدید از این جشنواره برای عموم مردم آزاد است و هم استانی‌ها می‌توانند با حضور در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل از اختراعات و ابتکارات مخترعان شرکت کننده در این جشنواره بازدید کنند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!