rnrnrn
تجاری‌سازی بیش از ۱۸۷ دانش فنی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

تجاری‌سازی بیش از ۱۸۷ دانش فنی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تجاری‌سازی بیش از ۱۸۷ دانش فنی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از تجاری‌سازی بیش از ۱۸۷ دانش فنی، انعقاد بیش از۳۶۰ قرارداد تحقیقاتی و فناوری و واگذاری ۱۷ پلاک زمین در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد.

n

 

n


————————————-
 

n

 

n

دکتر مهدی کشمیری پارک‌های علم و فناوری را مولود عصر توسعه مبتنی بر دانایی دانست و اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اولین و تنها شهرک در نوع خود بوده و ایده‌پرداز و پیشرو در توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور است.

n

 

n

وی با بیان اینکه ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مهمترین ماموریت و هدف شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است، افزود: ایجاد شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت‌های مورد نیاز برای شکل‌گیری و رشد کسب و کارهای دانش‌بنیان، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان، تولید ثروت از علم و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و مشارکت و ایفای نقش در توسعه منطقه‌‍‌ای و رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان از جمله مهترین اهداف و ماموریت‌های این شهرک است.

n

 

n

وی ۹ مرکز رشد، دو پارک علم و فناوری و یک پارک علمی کودکان و نوجوانان را زیر ساخت‌های اصلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دانست.

n

 

n

کشمیری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۷ موسسه و شرکت دانش‌بنیان در این شهرک پذیرش شده‌اند، ادامه داد: این تعداد در سال ۹۲ در حدود ۱۵۰ موسسه و شرکت دانش‌بنیان بوده است.

n

 

n

کشمیری با اشاره به اینکه سال ۹۳ در حدود بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقرار یافته‌اند، اظهار کرد: این تعداد در سال ۱۳۹۲ در حدود ۳۴۰ واحد فناور بوده است.

مطلب پیشنهادی:   پیش‌بینی کد اشتغال برای هر ایرانی

n

 

n

وی سازه، خدمات مديريت شهری، مواد و متالورژی، ساخت و توليد، اتوماسيون، فناوری اطلاعات و ارتباطات، شيمی، بيوتكنولوژی، انرژی و محيط زيست را از جمله زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک دانست و اضافه کرد: در حال حاضر در دوره رشد مقدماتی در حدود ۱۲۰ واحد فناور، مراکز رشد در حدود ۱۵۰ و در پارک علم و فناوری در حدود ۱۴۰ واحد فناور استقرار یافته‌اند.

n

 

n

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۷۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۲۱۰۰ نفر از این تعداد به صورت پاره وقت و ۳۶۰۰ نفر به صورت تمام وقت مشغول به کار و فعالیت هستند.

n

 

n

وی با بیان اینکه نزدیک ۴۵ درصد شاغلین، بانوان تحصیل کرده هستند، افزود: هزینه ایجاد هر شغل برای یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شهرک نزدیک به۴۰ میلیون تومان برآورد شده، درحالی که هزینه ایجاد هر شغل برای یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی در بخش‌های مختلف اقتصادی از ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

n

 

n

کشمیری با اشاره به اینکه هر فارغ‌التحصیل کارآفرین در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند یک کسب و کار دانش‌بنیان ایجاد کند و هر کسب و کار حداقل برای ۱۰ تا ۱۵ نفر شغل ایجاد می‌كند، گفت: نرخ موفقیت یک شرکت تازه تاسیس در این شهرک بیش از  ۷۰ درصد بوده، در حالی که خارج از شهرک این نرخ کمتر از ۱۰ درصد است.

n

 

n

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۲۰۰ قرارداد تحقیقاتی و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منعقد شده است که ۳۶۱ مورد آن مربوط به سال‌های ۹۲ و ۹۳ است. همچنین تجاری‌سازی بیش از ۷۰۰ دانش فنی که ۱۸۷ مورد آن مربوط به سال‌های ۹۲ و ۹۳ می شود.

مطلب پیشنهادی:   تماشا کنید: این پروژکتور هوشمند تصاویر نامرئی را در تاریکی به حرکت در می آورد

n

 

n

رئیس این مرکز علم و فناوری به فناوری‌های صنعت‌ساز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و افزود: فروش فناوری یا مشارکت سرمایه‌گذار در تجاری‌سازی بیش از ۴۸ فناوری به مبلغ ۱۸۹ میلیارد ریال و حجم سرمایه‌گذاری۴۸۲ میلیارد ریال تاکنون محقق شده است.

n

 

n

وی همچنین به وضعیت واگذاری زمین در پارک علم و فناوری شیخ‌بهایی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۰ پلاک در این پارک علم و فناوری واگذار شده که ۱۷ پلاک مربوط به سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!