rnrnrn
تجاری‌سازی جوهرهای گرافنی

تجاری‌سازی جوهرهای گرافنی

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تجاری‌سازی جوهرهای گرافنیReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nیکی از ‏تولیدکنندگان گرافن در جهان با همکاری شرکت ‏GEM‏ موفق به تجاری‌سازی جوهرهای گرافنی شده است.

n

n

nبه گزارش سرویس فناوری ایسنا، شرکت «‏Haydale‏» یکی از پیشروان تجاری‌سازی گرافن در جهان به شمار می‌آید. این شرکت همکاری ‏مشترکی با شرکت «‏GEM‏» آغاز کرده است تا بر اساس آن جوهرهای مبتنی بر گرافن تولید کنند. ‏از آنجایی که شرکت هایدل امکان تولید صنعتی و انبوه گرافن با قیمت مناسب را داراست، این دو شرکت تصمیم به ‏همکاری مشترک برای تولید این جوهرها گرفتند.‏

n

n

nجوهرهای گرافنی دارای هدایت الکتریکی بیشتری نسبت به جوهرهای کربنی هستند. این جوهرها پتانسیل‌های کاربردی متعددی دارند برای مثال از آنها می‌توان در بخش بسته‌بندی، باتری‌های قابل چاپ، ‏حسگرهای الکتروشیمیایی، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر و صفحات لمسی استفاده کرد.

n


————————————-

nاولین بار ‏در سال ۲۰۱۲ در کنفرانس الکترونیک قابل چاپ که در آمریکا برگزار شد، خبر تولید این جوهرها اعلام شد. از آن ‏پس همکاری مشترک این شرکت با ‏GEM‏ آغاز شد. نتیجه این همکاری، بهبود مستمر و سریع این جوهرها بود که ‏موجب افزایش عملکرد و رسانایی جوهرها شد.

n

n

n

n«مارتین ویلیامز»، مدیر فنی هایدل و یکی از مخترعین فرآیند تولید این محصول می‌گوید: افزایش هدایت الکتریکی ‏جوهرها با استفاده از گرافن موجب می‌شود تا کاربردهای این جوهرها نسبت به جوهرهای حاوی کربن معمولی افزایش ‏زیادی یابد. پیش از این، برای تولید جوهرها از جمله "هنوز در دست تحقیق و بررسی و تجاری است" استفاده می‌شد، ‏اما در حال حاضر این فرآیند تجاری‌سازی شده است.‏

مطلب پیشنهادی:   با این بطری آب سمفونی بنوازید

n

n

nجوهر گرافنی این شرکت عاری از ترکیبات فلزی است که به صورت ویژه برای تولید صفحات نمایش مناسب است. این ‏محصول به نحوی بهبود یافته که ویسکوزیته و مقدار ترکیبات جامد آن بهینه شده است. بنابراین پوشش‌دهی خوبی داشته ‏و هدایت الکتریکی مناسبی دارد. این جوهر به نحوی بهینه شده که قابل استفاده در حوزه‌های ادوات الکترونیکی پلاستیکی، نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، نمایشگرهای بلور مایع، بوردهای مدار چاپی، حسگرها، ادوات کاتالیستی، کاغذهای دیجیتال، OLEDها، الکترودهای شفاف، ادوات فتوولتائیک لایه نازک و ادوات الکتروشیمیایی است.

n

n

nاین محصول در بسته‌بندی‌های ۱۰۰ گرمی تا ۵ کیلویی در بازار توزیع شده است

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!