rnrnrn
تجاری‌سازی علم اولویت کار دانشگاه‌ها باشد

تجاری‌سازی علم اولویت کار دانشگاه‌ها باشد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



تجاری‌سازی علم اولویت کار دانشگاه‌ها باشدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nبه گزارش خبرگزاری فارس از نکا، صادق‌علی موحدمنش عصر امروز در جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور این شهرستان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه‌های برتر کشور است که دارای رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های مختلف بوده و این مهم ناشی از امتحانات متمرکز و کتاب‌های غنی شده است.

n

nوی افزود: باید تفکرات علمی را در جامعه گسترش دهیم و دانشگاه‌ها را از آموزش‌محوری به سمت پژوهش‌محوری سوق دهیم تا شاهد پیشرفت‌های بیشتر در زمینه علم و فنآوری باشیم.

n

nموحدمنش بیان داشت: ما در کشور خود دارای تولید علم بالا، نیروهای انسانی با استعداد و منابع غنی هستیم اما پیشرفت مورد انتظار را نداریم و این مسئله به این علت است که ما نتوانستیم از علم خود در عمل و تولید ثروت استفاده کنیم.

n

nرئیس دانشگاه پیام نور مازندران افزود: ما در بخش کارآفرینی، پژوهش و تجاری‌سازی متاسفانه در دانشگاه‌ها با مشکل روبرو هستیم


————————————-

n.

n

nموحدمنش ادامه داد: دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ما نباید دغدغه شغل و بیکاری داشته باشند بلکه باید براساس تجارت‌محوری و تولید ثروت براساس علم باشد.

n

nوی یادآور شد: این دانشگاه با رویکرد کارآفرینی درصدد آموزش افراد برای انجام فعالیت‌های مختلف پژوهشی و کارآفرینی است و این مسئله در دستور کار ما قرار دارد.

n

nموحدمنش گفت: همسو با توسعه پایدار کشاورزی مازندران هر یک از واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور همانند یک کلینیک تخصصی در خدمت مردم هستند.

n

nوی آموزش، پژوهش، کارآفرینی و مشاوره تخصصی را رویکردهای دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: این سرفصل‌ها با هدف ارتقا کیفی نظام آموزشی و توجه به مشکلات بیکاری جامعه است.

مطلب پیشنهادی:   جزئیات ساعت اپل فاش شد/ ساعتی قابل انعطاف با صفحه لمسی

n

nموحدمنش افزود: در گذشته ماموریت اکثر دانشگاه‌ها فعالیت‌های آموزشی بوده که این امر در کشور ما هم مستثنی نبود و ظرف ۱۰ سال گذشته حرکت بسیار خوبی در دانشگاه‌ها با کمک اعضای هیئت علمی تحقق پیدا کرد.

n

nرئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: بر اساس آخرین گزارش اسکوپوس رده ایران جایگاه سیزدهم است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به رشد تولیدات علمی ایران اسلامی قبل از سال ۹۵ به جایگاه دهم دست پیدا کند که جایگاه بسیار خوبی است.

n

nموحدمنش در پایان یادآور شد: در کنار این دو رسالت آموزشی و پژوهشی، دو رسالت دیگر وجود دارد که مختص هزاره سوم است و ما دانشگاهیان باید در مورد آن برنامه‌ریزی داشته باشیم، یکی از این رسالت‌ها کارآفرینی و تجاری‌سازی و تولید ثروت است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!