rnrnrn
توسعه همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

توسعه همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



توسعه همکاری‌های ایران و کره‌جنوبی در حوزه تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

rn

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سفر اخیر خود به کشور کره جنوبی گفت: این سفر با هدف افزایش تعامل و همکاری میان دو کشور و توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفت.

rn

rn

 

rn

علیرضا دلیری هدف از سفر به کره جنوبی را گسترش تعامل و همکاری در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: کشور کره جنوبی دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه ساختارها و نهادهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متوسط است که با افزایش تعامل و همکاری میان ایران و نهادهای تامین ‌مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط این کشور، زمینه توسعه حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

rn

معاون توسعه مدیریت و جذب منابع با اشاره به ظرفیت کشور کره جنوبی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: کره جنوبی با  بیش از ٣.٤ میلیون شرکت کوچک و متوسط برای بیش از ١٣ میلیون نفر اشتغال و سالانه بیش از ٧٤٩ میلیارد دلار تولید از کل ١٥٠٠ میلیارد دلار سرانه‌ GDP کره جنوبی ایجاد می‌کنند.

rn

وی با اشاره به حجم ٤٩٠ میلیارد دلاری تسهیلات دریافتی توسط این شرکت‌ها در سال ٢٠١٦ ادامه داد: در نظام تامین مالی این شرکت‌ها، دو نهاد فوق یعنی صندوق ضمانت اعتباری و بانک صنعتی نقش اساس دارند که صندوق ضمانت اعتباری نهادی دولتی با ٢٣٠٠ نفر نیروی کار، سرمایه بالغ بر ٤.٢ میلیارد دلار ضمانت‌هایی به ارزش ٤١ میلیارد دلار صادر کرده است.

مطلب پیشنهادی:   مخترع آملی فیوز هوشمند محافظ ساخت

rn

دلیری با اشاره به گستره وسیع این نهاد مالی در کشور کره جنوبی با بیش از ١٠٧ شعبه در کره جنوبی، خاطرنشان کرد: بانک صنعتی کره جنوبی با اختصاص ٦٢ درصد از سرمایه به دولت، قادر به تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط با تسهیلات ارزان قیمت است.

rn

به گفته وی، دارایی‌های این بانک بیش از ٢٩٣ میلیارد دلار است و تا کنون به شرکت‌های کوچک و متوسط تسهیلاتی به ارزش ١٣٤ دلار اعطا کرده است.


————————————-
‘, ۱, ۱۹, ‘۲۰۱۷-۰۶-۱۰ ۰۸:۵۶:۰۸’, ۷۷۵, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!