rnrnrn
توصيه‌هاي كليدي براي سرمايه‌گذاران جوان

توصيه‌هاي كليدي براي سرمايه‌گذاران جوان

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



توصيه‌هاي كليدي براي سرمايه‌گذاران جوانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nبا تجربه‌اي اندك كه به واسطه حضوري كوتاه‌مدت از بازار بورس به دست آورده‌ايم، نمي‌توانيم برداشت و ارزيابي درستي از مشكلات و خطرات سرمايه‌گذاري در اين حوزه و نحوه مديريت آن‌ها داشته باشيم.

n

nسرمايه گذاران ميانسال به واسطه تجربه و آگاهي بيشتر درباره مسائل مالي و اقتصادي، از قدرت خطر پذيري(ریسک) بیشتری در اين حوزه برخوردار هستند. هنگامي كه درباره قدرت تشخيص و انتخاب آگاهانه پیرامون مسائل مالي صحبت به ميان مي آيد، ضرب المثل هائی مانند «موهايش را در آسياب سفيد نكرده است» مصداق عینی می یابند. معمولا گفته مي شود كه سن چيزي به جز يك مقدار عددي نيست، اما حقيقت چيزي سوای باور عموم در اين مورد است.
n
nبه گزارش پول‌نیوز، مسأله سن و تجربه كاري زمانی اهميت خود را نشان مي دهد كه مي بينيم فردي در زمان ركود اقتصادي، تصميمات و سرمايه گذاري هاي سودآوري را انجام مي دهد. افزايش سن بطور معمول نشانه بلوغ فكري و بيشتر شدن قدرت ريسك پذيري سرمايه گذاران است. كسب تجربه و قدرت تحليل شرايط مختلف از عوامل موثر بر توانايي سرمايه گذاران هنگام اتخاذ تصميمات و انجام فعاليت هاي اقتصادي است.

————————————-

n

n
nبياييد براي روشن تر شدن موضوع چند نمونه را مورد بررسي قرار دهيم. در گزارشي تحقيقي با عنوان " دوران استدلال: تصميم گيري هاي مالي در زندگي " بيان مي شود كه ميانگين سني براي اتخاذ تصميم هاي مالي و اقتصادي درست ۵۳ سالگي است.
n
nبه عنوان مثال تخمين نادرست قيمت واقعي يك ملك و يا نرخ بالاي بهره از جمله اين موارد هستند. در بررسي انجام شده مشخص شد كه ميزان تصميم گيري هاي اشتباه اقتصادي و مالي افراد ميانسال بسيار كمتر از افراد جوان و پير است. بر همين اساس، توانايي اخذ تصميمات درست تا ۴۰ سالگي افزايش يافته و در ۵۰ سالگي به نقطه اوج خود می رسد و وضعيت باثباتي پيدا مي كند. اما در بازه زماني ۷۰ تا ۸۰ سالگي اين وضعيت حالت نزولي به خود گرفته و توانايي افراد در اين زمينه به شدت كاهش مي يابد.
n
nپس عامل اصلي در موفقيت سرمايه گذاران ميانسال و خطرپذيري بيشتر آنها در مسائل اقتصادي و تجاري به ميزان تجربه و آگاهي كسب شده اين افراد در طول زندگي بستگي دارد. درك و ارزيابي بهتر سرمايه گذاران ميانسال از وضعيت بازار سرمايه درك مقوله "خطر پذيري" كار آساني نيست. مديريت و پشت سر گذاشتن موفق خطرات احتمالي از ويژگي هاي ساختاری هر اقتصاد پويائی است.
n
nدر حقيقت سرمايه گذاراني كه خطرات و مشكلات پيش رو در فعاليت هاي اقتصادي را بهتر مديريت مي كنند از ارزش سرمايه و پول خود آگاه هستند. بعنوان مثال با تجربه اي اندك كه به واسطه حضوري كوتاه مدت از بازار بورس به دست آورده ايم، نمي توانيم برداشت و ارزيابي درستي از مشكلات و خطرات سرمايه گذاري در اين حوزه و نحوه مديريت آنها داشته باشيم.
n
nسرمايه گذاران جوان معمولا بدون در نظر گرفتن عواقب كار خود و اين امر كه مديريت و تحليل مسئله خطرپذيري چقدر مي تواند دشوار باشد، اقدام به سرمايه گذاري مي نمايند. اما سرمايه گذاران ميانسال كه ابعاد مختلف خطرات پيش رو را در طول زندگي خود تجربه كرده اند بسیار دقيق و حساب شده به مديريت فعاليت هاي خود پرداخته و سرمايه گذاري هاي موفق و سودآوري را انجام مي دهند.
n
nتوصيه هاي كليدي براي سرمايه گذاران جوان
n• مشخص كردن حوزه و مسير حركت در سرمايه گذاري
n• بررسي نوسانات قيمت و حوزه هاي جايگزين در بازار سرمايه
n• بررسي و اطلاع دقيق از نواسانات بازار بورس
n• مشخص و طبقه بندي كردن انواع الگوهاي خطر پذيري در سرمايه گذاري
n• در نظر داشتن برخي اقدامات بازدارنده به منظور كاهش تاثيرات منفي خطر پذيري
n• محافظت از اصل سرمايه در برابر خطرات و مشكلات احتمالي
n• تقويت و آرامش ذهن در جهت نظم دهي هرچه بهتر به فعاليت هاي اقتصادي و سرمايه گذاري
n• حفظ پول و سرمايه
n• توصيه آخر از طرف وارن بافت، يكي از باسابقه ترين و باهوش ترين سرمايه گذاران معاصر مطرح شده است. بافت مالک چندین شرکت تجاری بزرگ از جمله"برك شاير هاتاوي" است. بافت بر مديريت خطرپذيري تاكيد بسيار دارد. در نامه وي به سهام داران شركت آمده است: تا زماني كه شرايط و اقدامات لازم براي مديريت بحران و خطرات احتمالي در نظر گرفته شوند، قابليت برنامه ريزي براي انجام سرمايه گذاري و فعاليت هاي اقتصادي موفق وجود خواهد داشت.
n
nپراجاکتا آمبر

مطلب پیشنهادی:   با این اختراع

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۱-۰۲-۲۶ ۲۰:۴۰:۴۸’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!