rnrnrn
جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهساران ( استان اردبیل ) برگزار می‌شود

جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهساران ( استان اردبیل ) برگزار می‌شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



جشنواره منطقه‌ای اختراعات کوهساران ( استان اردبیل ) برگزار می‌شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n n

n

nسومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات شمال غرب کشور(کوهساران) با حضور بیش از ۲۰۰ مخترع و صاحب طرح و ایده از فردا در استان اردبیل آغاز به کار می‌کند.

n

n

n

nبه گزارش خبرگزاری مهر، شایقی رئیس بنیاد نخبگان اردبیل با اشاره به اینکه در بخش داوری اختراعات این جشنواره نزدیک به ۲۲۰ مخترع ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: سومین جشنواره منطقه‌ای اختراعات شمال غرب کشور (کوهساران) در سه بخش داوری اختراعات، تجاری سازی و انرژی‌های نو با حضور بیش از ۲۰۰ مخترع و صاحب طرح و ایده از سه شنبه آغاز به کار می‌کند، پس از داوری اولیه، تعداد ۱۶۳ اختراع مورد تائید قرار گرفت و مقرر شد که در بخش داوری اختراعات حضور داشته باشند


————————————-

n.

n

nوی افزود: از مجموع ۱۶۳ اختراع راه یافته به بخش داوری، سهم استان آذربایجان شرقی۵۱ طرح، استان اردبیل۲۷ طرح، استان آذربایجان غربی ۲۵ طرح، استان زنجان ۲۴ طرح و ۳۶ طرح مربوط به سایر استان‌ها است.

n

nبه گفته شایقی از لحاظ سطح تحصیلات نیز ۱۵ درصد از مخترعان راه‌یافته به جشنواره دارای مدرک دکتری، ۳۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۳۸ درصد هم دارای مدرک کارشناسی هستند که این آمار بیانگر رشد ارتباط صنعت و دانشگاه بوده و نشانگر آن است که فارغ التحصیلان دانشگاهی به نیازهای صنعت و جامعه اهتمام دارند.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل خاطرنشان کرد: بخش تجاری سازی جشنواره ۳۹ شرکت کننده دارد که ۱۷ مورد از آنها تائیدیه سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان را از سال‌های قبل کسب کرده‌اند و ۲۲ مورد دیگر شرکت‌های دانش بنیان هستند که در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد استقرار دارند.

مطلب پیشنهادی:   ایده جدید گوگل برای اینکه گوشی شما براحتی از دستتان نیفتد

n

nشایقی عنوان کرد: بخش ویژه این جشنواره به حوزه انرژی‌های نو اختصاص دارد که در این بخش نیز ۵۵ طرح از سراسر کشور حضور دارند.

n

nرئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌ها فراهم کردن فضایی برای به تولید انبوه رساندن و تجاری سازی طرح‌های مخترعان است، تصریح کرد: بخش CIP (اتاق تعامل سرمایه گذار و مخترع) جشنواره نیز با شرکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی و چندین شرکت معتبر خصوصی و همچنین نهادهای دولتی فعالیت می‌کند تا با بهره‌مندی از پتانسیل مخترعان و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان و فناور چرخه تولید و اقتصاد منطقه و کشور را به حرکت درآورده و زمینه را برای رفع محدودیت‌ها و تعالی منطقه و کشور فراهم کند.

n

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!