rnrnrn
خانه‌هوشمند با مصرف انرژی‌کم؛ ساخت‌ایران

خانه‌هوشمند با مصرف انرژی‌کم؛ ساخت‌ایران

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



خانه‌هوشمند با مصرف انرژی‌کم؛ ساخت‌ایرانReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

به گزارش مرکز تحقیقات کارافرین به نقل از “برق نیوز”” مجتبی نجفی مخترع طرح خانه هوشمند کاهنده مقدار و هزینه برق مصرفی روز چهارشنبه گفت: در سال های اخیر کشور با مشکلاتی همچون افزایش مصرف برق ،افزایش بار در ساعات اوج مصرف، افزایش هزینه برق مصرفی با توجه به ساعت بندی و پلکانی شدن مصرف انرژی و حذف یارانه های انرژی و نیز نامتعادلی بار در شبکه مواجه بوده است .”
————————————-

n

 این دانشجوی برق دانشگاه خواجه نصیر گفت: این اختراع با انتقال بارهای پرمصرف به ساعات کم باری به صورت خودکار و گرفتن دستورات از کنتور هوشمند برای متعادل شدن بار در شبکه موجب کاهش هزینه و مقدار بار مصرفی و نیز متعادل کردن بار در شبکه می شود.

n

نجفی افزود: این دستگاه دارای کاربردهای دیگری همچون جلوگیری از برق گرفتگی، اعلام نشت برق و قطع برق مشترک هنگام نوسانات خارج از استاندارد برق است.

n

این مخترع خاطرنشان کرد: این وسیله قابلیت استفاده در تمام واحدهای مسکونی، تجاری و اداری را دارد.

n

نجفی در توضیح مشخصات فنی این دستگاه گفت: این سیستم دارای چندین پلاگ (دستگاه های کوچکی که مانند سه راهی است و واسطه بین لوازم برقی و پریز هستند)، یک دستگاه جمع کننده اطلاعات و یک نرم افزار رایانه ای است. دستگاه جمع کننده اطلاعات دارای یک کارت حافظه است تا تمام اطلاعات مصرف را که از پلاگ ها می گیرد، در خود حفظ می کند.

n

نجفی ادامه داد: این ویژگی موجب می شود سیستم نیاز به اتصال مدام به رایانه را نداشته باشد و هنگام اتصال به رایانه خود به خود اطلاعات به روز شود.

مطلب پیشنهادی:   پروژه‌های ورودی رقابت شرکت جهانی ایرباس + تصاویر جالب

n

ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی از ۱۴ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شده است .

n

در این جشنواره بیش از ۲۰۰ اختراع در معرض دید عموم قرار گرفته است.

n

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!