rnrnrn
درخشش مخترع یزدی در مسابقات بین‌المللی سوئیس

درخشش مخترع یزدی در مسابقات بین‌المللی سوئیس

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



درخشش مخترع یزدی در مسابقات بین‌المللی سوئیسReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nیک مخترع یزدی توانست در مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس، مدال نقره را کسب کند.

n

n
————————————-

n

nبه گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد، در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات و ابتکارات که از ۱۸ تا ۲۲ آوریل (هفته اول اردیبهشت ۱۳۹۱) در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، سیدمحسن کالوندی مخترع یزدی موفق به کسب مدال نقره برای اختراع اتوبوس درون شهری با بهره‌گیری از پیشرانه وانکل و سیستم هیبرید هیدرولیک شد.

n

nاختراع وی در تاریخ دوم شهریورماه سال ۹۰ به شماره ۷۱۲۲۲ به نام‌های سیدمحسن کالوندی، سیدنعمت‌الله طباطبایی و سعید قلفی به ثبت رسیده است.

n

nاین مسابقات زیر نظر و حمایت مستقیم دولت فدرال سوئیس و شهردار ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) و حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) انجام شده است.

n

nکسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس توسط مخترع یزدی در میان ۴۰ کشور معتبر علمی، برگ زرین دیگری از افتخارات استان دارالعباده یزد است.

n

nوی هم‌چنین در مسابقات بین‌المللی ژنو ۲۰۱۲ موفق به کسب دیپلم جایزه ویژه اختراعات از مرکز پژوهشی و تکنولوژی هنگ‌کنگ برای طرح تجاری اختراع ساخت ترکیب نانویی مقاوم و طرح اختلاط نانویی بادوام بالا بتن در برابر خوردگی شد که اختراع مذکور توسط کالوندی و رضایی به شماره ۷۱۳۸۲ در تاریخ ۱۹ مهرماه سال ۹۰ در اداره‌کل مالکیت‌های صنعتی و شرکت‌های اداره‌کل اختراعات به ثبت رسیده است.

n

nاز مزایای طرح مذکور ساخت بتن‌های مقاوم در برابر خوردگی ویون کلر و با مقاومت بالاست که در ساخت ساختمان‌ها در کنار سواحل و دریا حائز اهمیت است.

مطلب پیشنهادی:   عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی شیراز مدال طلای انجمن رادیولوژی را کسب کرد

n

nاین مسابقات توسط ۷۶ داور بین‌المللی که در صفحه اول کتاب مسابقات (به استناد صفحات۱۵ تا کتاب مسابقات اختراعات ۱۹) ثبت شده است و سه داور تخصصی برای هر طرح داوری شده است، حدود ۶۰۰ اختراع در مسابقات امسال مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

n

nسیدمحسن کالوندی دارای بیش از هفت مدال طلا و نقره جهانی و ارائه بیش از ۴۰ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی، تالیف، ترجمه، تدوین، گردآوری و چاپ بیش از ۱۰ جلد کتاب و بیش از ۱۰ اختراع و ابتکار به ثبت رسیده است.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!