rnrnrn
دستگاه تعيين ميزان پرزدهي فرش ماشيني توسط مخترعي در مشهد ابداع شد

دستگاه تعيين ميزان پرزدهي فرش ماشيني توسط مخترعي در مشهد ابداع شد

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دستگاه تعيين ميزان پرزدهي فرش ماشيني توسط مخترعي در مشهد ابداع شدReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمشهد _ مديركل اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان رضوي گفت: نخستين دستگاه اتوماتيك تعيين ميزان پرزدهي فرشهاي ماشيني توسط يكي از كارشناسان اين اداره كل در مشهد اختراع شد.

n

n

n

nبه گزارش روز چهارشنبه اين اداره كل، 'مسعود اصغريان رضايي' افزود: اين دستگاره را 'معصومه بابوريان' كارشناس صنعت نساجي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان رضوي اختراع كرده و براي نخستيين بار در دنيا تعيين ميزان پرزدهي فرشهاي ماشيني به وسيله آن امكانپذير شده است.


————————————-

n

nمخترع اين دستگاه نيز گفت: معضل پرزدهي از جمله مشكلات صنعت فرش هم در فرشهاي با كيفيت بالا و هم در فرشهاي با كيفيت پايين است لذا اختراع اين دستگاه گامي مهم در تعيين ميزان پرزدهي فرشهاي ماشيني است.
n'معصومه بابوريان' افزود: اين دستگاه همچنين امكان تفكيك فرش را به لحاظ كيفي فراهم كرده و به شناسايي و رفع عيوب فرش در فرايند توليد كمك مي كند و در آن شرايط تغيير ميزان نيروي عمودي و تعداد مراحل آزمون نيز فراهم شده است.
nوي گفت: پرز رها شده از فرش جزو مهمترين مشكلات توليدكنندگان و مصرف كنندگان اين محصول است كه نه تنها از لحاظ ظاهري ناپسند است بلكه سبب ايجاد مشكلات تنفسي و آلرژي نيز مي شود.
nاو اظهارداشت: عوامل مختلفي از جمله خصوصيات پليمري الياف و عوامل ريسندگي، بافندگي، تكميل و غيره سبب پرزدهي فرش مي شود.
nوي گفت: دستگاه تعيين ميزان پرزدهي فرش هم اينك در آزمايشگاه نساجي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان رضوي در حال بهره برداري است و مراحل ثبت اختراع آن انجام شده است .

مطلب پیشنهادی:   ساخت ساعت روباتیک فراری ویژه بیدار شدن

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!