rnrnrn
دفاع رييس‌جمهوري از پرداخت تسهيلات اشتغالزا به مردم

دفاع رييس‌جمهوري از پرداخت تسهيلات اشتغالزا به مردم

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دفاع رييس‌جمهوري از پرداخت تسهيلات اشتغالزا به مردمReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n

n

nاختصاص ۱۰ درصد منابع بانكي به بنگاههاي زودبازده، سرعت پيشرفت كشور را چند برابر مي‌كند

n

nرييس جمهوري اسلامي ايران با دفاع از پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به توده هاي مردم، گفت:‌ اختصاص ۱۰ درصد منابع بانكي به بنگاههاي زودبازده، سرعت پيشرفت كشور را چند برابر مي‌كند.

n

n' محمود احمدي نژاد ' روز شنبه در مراسم ششمين سالگرد تاسيس صندوق مهر امام رضا (ع) در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري با تاكيد بر اين كه ' همه مردم كه آقازاده نمي‌شوند'، افزود: اكثريت ملت افراد معمولي هستند و اشكالي ندارد اگر ۱۰ درصد از منابع بانكي در لايه هاي پايين تر و در بين افراد معمولي در بنگاه‌هاي كوچك توزيع شود.


————————————-

n

nرييس قوه مجريه با طرح اين پرسش كه چه اشكالي دارد بانك‌هايي كه به كارخانجات و بنگاه‌هاي بزرگ وام مي‌دهند ۱۰ درصد از اين تسهيلات را هم در اختيار بنگاه‌هاي كوچك قرار دهند؟اظهار داشت:قانون اساسي و فرهنگ و عدالت تاكيدكرده اند كه بايد به همه افراد و همه استعدادها ، فرصت شكوفايي داد.
nاحمدي نژاد با تاكيد براهميت وضرورت ساختن ايران گفت:اين امر زماني محقق مي‌شود كه ايران جزو كشورهاي پيشرفته و پيشتاز جهان قرار گيرد و همه اينها زماني انجام شدني است كه عدالت مبناي كار باشد و شرايطي فراهم شود تا همه استعدادها فرصت شكوفايي پيدا كنند.
n
n* بي خانمان ها در نيويورك بهشت سرمايه داري
nوي با بيان اين كه در نظام هاي سرمايه داري همه استعدادها فرصت شكوفايي پيدا نمي‌كنند و فاصله طبقاتي بسيار شديد است، اظهار داشت: در نيويورك كه بهشت نظام سرمايه داري است افراد زيادي بي خانمان وجود دارد و فاصله طبقاتي ميان دهك هاي اول و دوم تا دهك هاي نهم و دهم از زمين تا آسمان است.
n
n** اصل ارزش افزوده در بنگاه‌هاي كوچك است
nرييس‌جمهوري با بيان اين كه براي پيشرفت كشورهم نياز به بنگاه‌ها و مراكز اقتصادي و صنعتي بزرگ و هم نياز به بنگاه‌هاي كوچك داريم تصريح كرد: اگر بخواهيم اقتصاد خوب داشته باشيم هم بايد كارخانه هاي بزرگ و هم كارگاه هاي كوچك داشته باشيم و همه اينها با هم به طور زنجيروار پيوسته هستند و اگر چنين سيستمي در كشور نباشد معلوم مي‌شود كه از همه ظرفيت ها در كشور به خوبي استفاده نشده است.
nاحمدي نژاد خاطرنشان كرد:‌ اصل ارزش هاي افزوده در كارگاه ها و بنگاه هاي كوچك است.
nرييس قوه مجريه ادامه داد: اين بنگاه هاي كوچك هستند كه فرصت هاي بسياري براي شكوفايي استعدادها و توانمندي‌ها ايجاد مي‌كنند و فاصله طبقاتي را كم مي‌كنند.
nرييس جمهوري اظهار داشت: زماني ايران آباد خواهد بود كه هر ايراني بتواند در هر جايي از كشور يك فرصت شغلي مناسب براي خود ايجاد كند.
nوي گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) هم حركت خوبي از سوي دولت نهم بود و تا به امروز كارهاي خوبي انجام داده اما انتظار ما از اين صندوق بيشتر از اين است.
n
n** توده هاي مردم، خوش حساب ترين مشتريان بانكي
nاحمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: توده هاي معمولي مردم خوش حساب ترين مشتريان بانكي هستند و سعي مي‌كنند هر طور كه شده اقساط وام‌هاي خود را بپردازند.
nوي درعين حال تصريح كرد:بدحساب ترين مشتريان بانك‌ها هم كساني هستند كه فقط ادعا دارند و منت سر ملت مي‌گذارند و شايد اگر فقط يكي از آنها بدهي خود را به بانك ها بازگرداند كل صندوق مهر امام رضا (ع) زنده ‌شود.
nاحمدي نژاد افزود: البته دست برخي افراد در دست عده‌اي ديگر است و قدرت و ثروت نامناسب با هم ارتباط برقرار مي‌كنند.
n
n** دعوت از كارآفرينان براي حضور در صحنه اشتغالزايي
nرييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود عملكرد صندوق مهر امام رضا (ع) در ايجاد فرصت هاي شغلي براي افراد و ايجاد فرصت تاسيس بنگاه هاي كوچك را يادآور شد و گفت: از همه كارآفرينان در هر نقطه از ايران دعوت مي‌كنم تا براي اشتغالزايي و كارآفريني به صحنه بيايند.
nوي ماموريت دولت در ايجاد سالانه ۲٫۵ ميليون شغل در سال جاري و سال آينده افزود: هر كس در هر نقطه از ايران حس مي‌كند مي‌تواند كار پايدار و مفيد ايجاد كند، حركت كند و دولت و صندوق مهر امام رضا (ع) هم از آنها حمايت خواهند كرد.
nاحمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه تسهيلات با سودهاي بالا نمي‌تواند در حل مشكلات و پيشرفت كارها موثر باشد، گفت: تسهيلات زماني موثر و مفيد خواهند بود كه به صورت قرض الحسنه باشند.
n
n** صدور مجوز جمع‌آوري منابع قرض الحسنه صندوق مهر امام رضا(ع)
nاحمدي نژاد در ادامه از بانك مركزي خواست كه به صندوق مهر امام رضا(ع) اجازه دهد منابع جديد قرض الحسنه را براي خود جمع آوري كند.
nرييس قوه مجريه افزود: گفته مي‌شود كه بانك مركزي اجازه جمع آوري منابع را به صندوق مهر امام رضا (ع) نداده است؛ من همينجا از بانك مركزي مي‌خواهم و فردا هم در جلسه دولت ابلاغ مي‌كنم كه بانك مركزي اجازه دهد صندوق مهر امام رضا(ع) منابع قرض الحسنه براي خود جمع آوري كند.
n
n** محروم باقي ماندن مستضعفان از افكار انحرافي است
nرييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از كساني كه قانون هدفمندي يارانه‌ها را برنمي‌تابند، گفت: افرادي هستند كه از خوشحالي مردم خوشحال نمي‌شوند؛ برخي هستند كه از توزيع يارانه‌ها بين مردم خوشحال نيستند و به دنبال فرصتي براي ضربه زدن به اين طرح هستند. به آنها توصيه مي‌كنيم كه به اين طرح عادلانه كمك كنند.
nاحمدي نژاد در ادامه تصريح كرد: برخي فكر مي‌كنند كه هميشه بايد قشر محروم و مستضعف وجود داشته باشد تا آنها به منافع خود برسند كه اين تفكر از افكار انحرافي است.
n
n** بايد بر دستان كارآفرينان بوسه زد
nرييس جمهوري در ادامه بار ديگر بر ضرورت ساختن ايران تاكيد كرد و گفت: همه نقاط ايران بايد ساخته شود و همه جاي اين كشور سرشار از استعدادهاي خدادادي و انساني است.
nوي افزود: از همه دعوت مي‌كنم كه دست به دست هم بدهيم و با حل مشكلات كارها را پيش ببريم.
nاحمدي نژاد خاطرنشان كرد:‌ هر جا كه راه درستي پيش پاي ملت ايران باز شده است، اين ملت كارهاي بزرگي انجام داده است.
nرييس جمهوري با اشاره به كلامي از اميرالمومنين (ع) مبني بر اين كه هر جا ثروت انباشته‌اي وجود داشته باشد بدانيد كه در كنار آن حقي تضعيف شده است، اظهار داشت: اگر ملت‌هايي امروز فقير هستند اين فقر حاصل سيصد سال غارت و چپاول و استعمار و استثمار ملت‌ها است.
nرييس جمهوري همچنين با تقدير و تشكر از كارآفرينان گفت: بايد بر دستان كساني كه كارآفريني كرده اند، بوسه زد.
nدر پايان سخنراني رييس جمهوري، لوح تقديري از سوي كارآفرينان برتر و مسوولان صندوق مهر امام رضا (ع) به نشانه تقدير به محمود احمدي نژاد اهدا شد.
nرييس جمهوري اسلامي ايران قبل از سخنراني در اين مراسم همچنين دستور پرداخت شش هزار و ۴۵۰ مورد تسهيلات اشتغالزايي به متقاضيان را صادر كرد.
nرييس قوه مجريه در اين مراسم از ۱۰ طرح برتر در زمينه اشتغالزايي در حوزه هاي مختلف نيز تقدير كرد.

مطلب پیشنهادی:   اختراع طرح جاذب رطوبت و اتيلن به روش گياهي توسط پژوهشگر ملكاني

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۱-۰۷-۲۳ ۱۳:۲۹:۳۷’, ۷۵۰, ‘

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!