rnrnrn
دوره‌های عالی تخصصی مبتنی بر نیاز بازار برگزار می‌شود

دوره‌های عالی تخصصی مبتنی بر نیاز بازار برگزار می‌شود

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



دوره‌های عالی تخصصی مبتنی بر نیاز بازار برگزار می‌شودReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برای اولین بار در کشور، دوره‌های عالی "پرورش کرم پروتئینی"، "تولید کود زیستی" و "آبکاری پلاستیک" را برگزار می‌کند.

n

n

n سید محسن جناب، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی تهران(۲)، در این زمینه گفت: این دوره‌ها در چارچوب تک پودمان‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی مورد تائید دانشگاه جامع، در سطح کاردانی به کارشناسی برگزار می‌شود


————————————-

n.

n

n

nوی با اشاره به ویژگی‌های دوره‌های عالی تخصصی مبتنی بر نیاز بازار، افزود: این دوره‌ها ویژگی‌های پوشش کامل یک فعالیت شغلی را داشته و فارغ‌التحصیلان قادر به انجام مراحل اصلی شغل مربوطه خواهند بود. به علاوه، دوره‌های مذکور دارای بازار و آینده شغلی مناسبی هستند.

n

n

nوی مهمترین جنبه‌های ضرورت اجرای دوره "پرورش کرم پروتئینی" را ایجاد اشتغال در سطح وسیع در مقیاس کشوری، نیاز بالای کشور به واردات (پودر ماهی …) و پتانسیل بالای صادرات این حوزه (کرم و پروتئین استحصالی) دانست.

n

n

nعضو هیأت علمی جهاددانشگاهی صنعتی شریف گفت: هدف از اجرای دوره "تولید کود زیستی" نیز، تربیت متخصصینی که قادر به انجام تمام مراحل مرتبط با تولید ورمی کمپوست و چای کمپوست باشند و نیز کمک به توقف و یا کاهش روند آسیب به محیط زیست است.

n

n

nوی در مورد هدف و ضرورت دوره "آبکاری پلاستیک" افزود: با توجه به اینکه امروزه استفاده از قطعات پلاستیکی آبکاری شده در صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی، الکترونیک، تولید لوازم خانگی و تولید وسایل شخصی گسترش چشمگیری یافته است، این دوره با ارائه یک بسته کامل آموزشی و کاربردی، ارتقای فنی و علمی شاغلین فعلی و افزایش کارآفرینی در این حوزه را مد نظر قرار داده است.

مطلب پیشنهادی:   دستگاههای خودپرداز ژاپنی مجهز به سیستم انگشت نگاری

n

n

nجناب تصریح کرد: این پودمان بخشی از دوره جامع "مهندسی پوشش" است. سایر پودمان‌های دوره مهندسی پوشش مانند hardfacing، پوششهای مقاوم به خوردگی، پوششهای تزئینی و پوششهای غیر فلزی در حال تدوین نهایی هستند که پس از تکمیل و تصویب نهایی در دانشگاه جامع به اجرا در می‌آیند

n

nمنبع: سرویس علمی ایسنا،.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!