rnrnrn
رديابي تروريست‌ها با شناسايي فشار هواي محل اختفا در تصاوير!

رديابي تروريست‌ها با شناسايي فشار هواي محل اختفا در تصاوير!

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



رديابي تروريست‌ها با شناسايي فشار هواي محل اختفا در تصاوير!Reviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

n/انقلابي در رهگيري افراد تحت تعقيب/ محققان فناوري موفق به ساخت سيستمي شده‌اند كه با استفاده از آن مي‌توان منطقه‌ي جغرافيايي عكس گرفته شده «اهداف» را شناسايي كرده و با اسكن و تحليل آنها در رايانه به رديابي مخفيگاهشان پرداخت.

n

nاين سيستم توسط نيروهاي ارتش آمريكا براي ردگيري تروريست‌هايي كه در مناطق دور دست مخفي شده‌اند، مورد استفاده قرار مي‌گيرد.


————————————-

n

nدر اين روش عكس‌هاي به دست آمده از افراد تعت تعقيب مثل تصاويركه گروه القاعده از نيروهاي خود منتشر مي‌كند به آساني در يك رايانه اسكن مي‌شود و در چند ثانيه انطباق دقيقي براي مخفيگاه تروريست‌ها به دست مي‌آيد و پس از آن نيروهاي ارتش سريعا به محل مورد نظر اعزام مي‌شوند.

n

nمحققان مدعي هستند كه اين فناوري‌ مي‌تواند انقلابي در شيوه سازمان‌هاي اطلاعاتي براي ردگيري تروريست‌ها ايجاد كند.

n

nبنابر اعلام سازمان پروژه‌هاي تحقيقاتي پيشرفته جاسوسي آ‌مريكا (IARPA) آزمايش اين سيستم رديابي خودكار تاكنون بر عكس‌ها و نوارهاي ضبط شده‌اي تمركز داشته كه توسط سازمان‌هايي چون القاعده و طالبان كه اغلب اوقات در غارها يا تپه‌هاي خشك دوردست در اعماق خاورميانه گرفته شده است تمركز دارد.

n

nتحليل‌گران اطلاعاتي در حال حاضر ناچارند با تجزيه و تحليل‌هاي دقيق و پر زحمت، جزييات تصاوير محل عكس گرفته شده را شناسايي كنند.

n

nآنها همچنين از تصاوير ماهواره‌اي، اطلاعات زمين‌شناسي و گياه شناسي و مدارك فرهنگي براي اين منظور استفاده مي‌كنند.

n

nاين روش شناسايي منطقه‌ي جغرافيايي عكس و فيلم گرفته شده، كاري زمان بر و پرزحمت است كه اغلب موفقيت كمي از آن حاصل مي‌شود اما چگونگي كار اين فناوري جديد دقيقا مشخص است.

مطلب پیشنهادی:   از راه دور تلفن های کودکان خود را کنترل کنید

n

nيك روش پيشرفته‌تر، يافتن فشار هوا در عكس و ارتباط دادن آن به منطقه‌اي با شرايط مشابه است.

n

nسازمان پروژه‌هاي تحقيقاتي پيشرفته جاسوسي آمريكا در عين حال اذعان كرده كه قابليت استفاده از چنين فناوري پيشرفته‌اي شايد تا سال ۲۰۱۶ فراهم نشود.

n

nاين سازمان در واقع نقطه قابل توجهي را مقابل شركت‌ها و دانشگاه‌ها قرار داده تا سيستمي كه قادر به خودكار كردن اين فرآيند باشد را بسازند.

n

nهدف اين برنامه‌ شناسايي، ساخت سيستمي است كه با كمك يك تحليل‌گر، محل عكس يا فيلمي  را كه از در هر جاي دنيا گرفته شده با استفاده از اطلاعاتي كه در دسترس همگان است، تعيين كند.

n

nبه گفته اين سازمان، سيستم بايد قادر باشد كه بدون استفاده از فراداده‌ها و يا علائم، محل عكس يا فيلم گرفته شده را تنها در يك دقيقه تعيين كند.

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!