rnrnrn
ساخت دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بیمارستانی در کشور

ساخت دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بیمارستانی در کشور

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بیمارستانی در کشورReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:

nمحققان یک شرکت دانش بنیان در همدان موفق به طراحی و ساخت دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها با قابلیت استرلیزه کردن زباله‌ها در دمای ۱۴۰ درجه سانتیگراد شدند.

————————————-

n

nمحمدرضا جعفری، مدیر عامل شرکت سازنده این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که در فناوری جدید، دفع زباله‌های بیمارستانی با استرلیزه کردن مواد صورت می‌گیرد، گفت: در دستگاه ساخته شده زباله‌ها در سه مرحله استرلیزه می‌شوند تا مواد میکروارگانیسم، میکروب‌ها و ویروس‌ها با درصد بالایی از بین بروند.

n

n

n

nوی درخصوص عملکرد دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی افزود: در این دستگاه ابتدا زباله‌ها در مخزن ورودی که با سه هزار دور در دقیقه درحال چرخش است ریخته می‌شود تا به‌طور کامل خرد شده و شکل اولیه خود را از دست بدهند. با این چرخش به دلیل ایجاد اصطکاک دمای سیستم بالا می‌رود.

n

n

n

nجعفری همچنین ادامه داد: دما سیستم با سنسورهایی که در دستگاه نصب شده است، کنترل می‌شود و با رسیدن دما به ۱۴۵ درجه و با افشاندن آب از سوختن مواد و ایجاد دود و آلودگی جلوگیری می‌شود و در این دما زباله‌ها استرلیزه می‌شوند. این چرخش تا زمانی که میکرو ارگانیسم‌ها به‌طور کامل از بین روند، ادامه دارد.

n

n

n

nوی خاطرنشان کرد: در این دستگاه حجم زباله‌ها به یک دوازدهم حجم اولیه می‌رسد و به شکلی که قابل دفع شهری باشند در می‌آیند. همچنین فیلتر هوای این دستگاه هوایی که به محیط بیرون منتقل می‌شود را تسویه تا از ورود هوای آلوده به محیط جلوگیری می‌شود. آب خروجی از این دستگاه نیز قابلیت دفع شهری را دارد.

مطلب پیشنهادی:   عدم وجود مالکيت فکري دليل خروج صاحبان ايده از کشور

n

n

n

nمدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه دستگاه بی‌خطرسازی زباله‌های ساخته شده مجموعه‌ای از آبشن‌ها و توانایی‌های دستگاه‌های خارجی را دارد، اظهار کرد: در این دستگاه زباله‌ها در سه مرحله استرلیزه می‌شوند. استرلیزه مستقیم با دمای ۱۴۰ درجه، استرلیزه با بخار و استرلیزه با مواد شیمیایی که در دستگا‌های مشابه خارجی این مرحله وجود ندارد و هر کدام از این روش‌ها دچار نقص شود روش دیگر به صورت خودکار جایگزین می‌شود.

n

n

nبه گفته وی زباله‌های بیمارستانی قبل از دفع توسط دستگاه شمارش میکروبی بررسی می‌شوند و در صورت که درصد آلودگی آنها در حد مجاز باشد اجازه دفع در محیط را می‌گیرند.

n

n

nجعفری درباره نوآوری‌های این طرح تصریح کرد: خردکن و همزن داخلی قدرتمند این دستگاه با برنامه‌ای هوشمند طراحی شده است که از نظر مصرف انرژی کاملا اقتصادی است. حذف ایزولوتورهای زباله که از عوامل موثر استریل کننده است، همچنین مصرف بهینه زمان، انرژی و مواد شیمیایی و انجام چند روش متفاوت با یک دستگاه به جای خرید چند دستگاه از مزیتهای این طرح است.

n

n

nوی در پایان گفت‌وگو تصریح کرد: این دستگاه پیش از این از کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه تهیه می‌شده که بسته به حجم و توانایی دستگاه قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار دارد که در سالهای اخیر به دلیل تحریم‌ها بیمارستان‌ها برای تهیه آن با مشکل مواجه شده‌اند. ما با طراحی و ساخت و فراهم آوردن تمام ویژگی‌ها در یک دستگاه قادر به برطرف کردن نیاز کشور در این زمینه هستیم.

‘, ۱, ۲۰, ‘۲۰۱۲-۱۲-۰۹ ۱۹:۰۳:۰۲’, ۷۵۰, ‘

مطلب پیشنهادی:   ساخت سامانه پرورش قارچ با قابليتهاي ويژه در کرمانشاه
05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!