rnrnrn
ساخت شبیه‌ساز تولد برای پیشگیری از مرگ و میر در زایمان‌ها

ساخت شبیه‌ساز تولد برای پیشگیری از مرگ و میر در زایمان‌ها

  • مرتضی عطایی نژاد
  • |
  • 28 دسامبر 2023
  • |
  • بدون دیدگاه



ساخت شبیه‌ساز تولد برای پیشگیری از مرگ و میر در زایمان‌هاReviewed by مرتضی عطایی نژاد on Dec 28Rating:
n

n

n

nمحققان نروژی با هدف کاهش مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده و مادران در زمان زایمان، یک دستگاه شبیه‌ساز زایمان ساخته‌اند که در حقیقت یک بسته آموزشی برای ماماها در کشورهای در حال توسعه است.

n

n

nاین محققان یک گروه سه تایی از محصولات مقرون به صرفه را با هدف کمک به نجات جان انسانها در کشورهایی که در آن مرگ و میر ناشی از تولد قابل پیشگیری به دلیل عدم دسترسی ماماها به تحصیلات یا دوره‌های آموزشی زیاد بوده، تولید کرده‌اند.

n

n

n«مجموعه ناتالی» شامل یک شبیه‌ساز زایمان، دستگاه مکش و شبیه‌ساز نوزاد برای ارائه آموزش علمی به منظور کاهش مرگ نوزاد و مادر پس از زایمان است.

n


————————————-

nاین طرح مفهومی که طراحی صنعتی و آموزش را با هم ترکیب کرده، ایده شرکت Laerdal Global Health در واکنش به آمار تکان‌هنده مرگ ۳۰۰۰ نوزاد در اثر خفگی حین تولد و مرگ ۱۰۰۰ مادر در حین زایمان در هر روز بوده است.

n

n

nبه ادعای سازندگان، این محصول یک روش قابل حمل و ارزان برای آموزش متخصصان مهارت‌دیده است.

n

n

nمحصول شبیه‌ساز تولد «ناتالی» یک ابزار پوشیدنی بوده که می‌تواند رحم یک زن را به شکل نسبتا تهاجمی و انتزاعی شبیه‌سازی کند.

n

n

nاین طراحی ساده تنها بر مهمترین ویژگیها تمرکز داشته و بر نکته‌های دست‌وپاگیر زیباشناختی واقعی توجه ندارد.

n

n

nاگرچه می‌توان از آن با خون مصنوعی برای آماده‌سازی و آموزش ماما برای خونریزی پس از تولد که یکی از دلایل اصلی مرگ مادر است، استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:   تاییدیه

n

n

nیک دستگاه پنگوئنی شکل موسوم به مکش نئوناتالی برای آموزش ماماها به منظور دسترسی موثر به سوراخهای بینی نوزاد و کمک ایمن به کودک دارای مشکل تنفسی طراحی شده است.

n

n

nاین دستگاه به آسانی ضدعفونی شده و شفاف است تا متخصصان بتوانند مواد مکیده شده را بررسی کنند.

n

n

nشبیه‌ساز نئوناتالی نیز یک مانکن است که برای توجه کاربر به جنبه‌های مهم بدن یک کودک طراحی شده است.

n

n

nجزئیاتی مانند وزن، مفصل‌بندی سر، نبض نافی، تنفس و ضربان قلب نوازد به شبیه‌ترین شکل ممکن شبیه‌سازی شده تا مدل را مانند یک کودک واقعی نشان دهد.

n

n

nیک برنامه آموزشی در موسسه کمک به نوزاد برای تنفس، که از مجموعه نئوناتالی در تانزانیا استفاده کرده، کاهش ۴۷ درصدی در مرگ نوزادان در اثر خفگی پس از تولد را گزارش داده است.

n

n

nبه ادعای سازندگان، این محصول فرآیند آموزش را جذاب کرده و به ماماها و کمک‌هایشان اجازه می‌دهد تا نقش بازی کنند. همچنین از آن جایی که این محصول بر اساس کار عملی بوده، مشکل زبان، از کمترین تاثیر در فرآیند آموزش برخوردار است.

n

n

n

n

n

n

n

n

nمجموعه شبیه‌ساز تولد ناتالی

n

n

n

n

n

n

n

nابزار پنگوئنی شکل مکش نئوناتالی برای آموزش کمک به تنفس نوزادان دچار مشکلات تنفسی

n

n

n

n

nمنبع خبرگزاری ایسنا

05191010117
Contact راحت باشید، از ما بپرسید هر سوالی دارید!